Jag sitter och funderar på vad jag ska skaffa för såg?
Egentligen skulle jag velat ha en ny Hva 346XPG, men dessa finns ju inte att uppbringa längre.
Har således kollat på Hva 550XPG, som ju ska vara efterföljaren till 346:an. Det som gör mig lite osäker är den där eländiga elektroniken som ska in i allt nu för tiden (åsyftar Autotune). Säljaren talade väl om denna såg - men vad kan man annars vänta sig.
Mitt alternativ för att försöka undkomma elektronisk styrning av förgasaren var att kolla jonsereds modeller. Deras egentliga "proffssåg" 2252 verkar redan ha smittats av elektronikens förbannelse, däremot finns fortfarande 2245:an kvar med manuellt ställbar förgasare.
Enligt Jonseredssäljaren var 2245:an deras motsvarighet till Hva:s 346:a. Stämmer det 346:an fick väll ökad cylindervolym 2007 till 50,1 cc för att undkomma de nya avgaskraven?
Det jag främst undrar över är hur ni som kör/har kört 2245:an upplever accelerationen (gärna jämförelse mot Hva 346 om ni testat bägge) - på Jonsereden kan man ju i.a.f. påverka prestandan lite själv, utan att förlita sig på någon IT-support.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain