
trimma sågen



Storken skrev:Såna sågar trimmar man inte, dom slänger man åt helsike...
HAHAHA jo jag har förstått det. va nere idag hos den lokala trädgårshandlaren, han ville inte ens gör service på den. men den får bli ett övnings objekt, så går det åt helvete så gör det inget.
men ska ju inte försöka köra livet ur stackarn för den går fortfarande till röjning eller å kvista med.
spelar det någon roll om jag byter munstycket i förgasaren eller måste jag in å fila i loppen ändå?
Tex är pundet löjligt billigt nu så om du jobbar lite på länkar i
Storbritannien kan du nog hitta en för typ 5000. Om det är så
att du skall ha sågen till att såga med alltså ... . Så kan du pilla
lite med 2035-an vid sidan om

Lycka till
det är ju tanken med 2035-an att pilla lite vid sidan om och lära sig mer om hur sågar är uppbyggda och så slipper man kanske lämna in den på verkstad. sen är det ju alltid roligt att skruva
Ursäkta min ironiska ton - så blir det ibland (eller ofta snarare på forum) ... .
Jag vet inte vad Partner 510 är men i vart fall är nog 346xp världens bästa
såg nånsin typ i 50cc-segmentet, så om du vill ha en i den storleken är den
bra ... .
Stora sågar kommer det nog annars alltid finnas gott om på lite sikt - det
verkar som marknaden är "trögare" där - så man kan ta sig tid fundera på
dem lite - pröva en 390xp vettja - en del kallar dem en av de bästa stora
sågar som gjorts - de har kraft som nästan inget men är ändå pigga och
roliga/livliga nästan som småsågar - återigen kan de köpas för relativt små
piengar från GB för närvarande.
Nu skall jag inte posta mer på denna tråd

Mvh
Storken skrev:Såna sågar trimmar man inte, dom slänger man åt helsike...
Det skrev jag på ett annat forum faktiskt - att de skulle "smyga ut"
skräpsågen i soptunnan oxå sedan skaffa sig en riktig såg som tex
346xp istället - men det blev inga gillanden utan bara en massa
ovett - måste ha och gör med hur man formulerar sig

jonper skrev:spelar det någon roll om jag byter munstycket i förgasaren eller måste jag in å fila i loppen ändå?
Det är inte fasta munstycken i vanliga sågförgasare, det är två justerskruvar som du ställer med.
palbin skrev:Storken skrev:Såna sågar trimmar man inte, dom slänger man åt helsike...
Det skrev jag på ett annat forum faktiskt - att de skulle "smyga ut"
skräpsågen i soptunnan oxå sedan skaffa sig en riktig såg som tex
346xp istället - men det blev inga gillanden utan bara en massa
ovett - måste ha och gör med hur man formulerar sig.
Mycket troligt. Sedan beror det på vem som sätter inlägget strax efter. Fungerar styrande.
machonisti skrev:... . Sedan beror det på vem som sätter inlägget strax efter. Fungerar styrande.
Tack för tipset - nu när jag hör det så inser jag sanning i detta

totte skrev:jonper skrev:spelar det någon roll om jag byter munstycket i förgasaren eller måste jag in å fila i loppen ändå?
Det är inte fasta munstycken i vanliga sågförgasare, det är två justerskruvar som du ställer med.
Finns även fasta munstycken i förgasarna.
knaggen skrev:totte skrev:jonper skrev:spelar det någon roll om jag byter munstycket i förgasaren eller måste jag in å fila i loppen ändå?
Det är inte fasta munstycken i vanliga sågförgasare, det är två justerskruvar som du ställer med.
Finns även fasta munstycken i förgasarna.
Många Zama förgasare har det
Maskiner och fordon: Stiga Villa, 346xpg timmad, 245r, Honda UMK435, hs80, klippo pro S, saab 9-3 Ttid - 08, Yamaha Grizzly 600 - 98
Maskiner och fordon: Stiga Villa, 346xpg timmad, 245r, Honda UMK435, hs80, klippo pro S, saab 9-3 Ttid - 08, Yamaha Grizzly 600 - 98