Motorsåg och handhållet

Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

21 inlägg 10974 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

Husqy346  
#214403 De flesta sågar brukar som mest rymma ca ett par dl sågkedjeolja. Jag brukar ta som vana att fylla på olja samtidigt som jag tankar sågen med bensin. Det brukar va tråkigt när kedjan nyper när oljan tar slut.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#214410 Så det är ingen särskild mängd det handlar om, bara att den inte få gå tom?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

totte  
#214436 Ja, så är det, går den tom nyper kedjan rätt fort. Nästan alla sågar är så dimensionerade och intsällda att tanken med olja säkert skall räcka en hel tank bensin. Så man tankar alltid fullt med olja, vid varje tankning.

Notera, om du skall skicka den vid försäljning, så skall den vara helt tömd på olja och bensin.

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

gogge  
#214498 Man kan säga att kedjeoljetanken är anpassad efter bränsletanken.
Oljan ska räcka till den bränslemängd som tanken rymmer. (plus lite till, den ska inte ta slut innan bränslet tar slut)

Användarvisningsbild

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214525 Lägg den på sälj sektionen här o se om nån har intresse.

Kanske du slipper lite sista priset gökar o kompis letare.

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#214544 Tack, jag har redan lagt den där, men fick faktiskt sålt den samma dag som annonsen på blocket kom ut. 2500kr inkl 5liter färdig soppa.

Tack för alla svar jag fått i min tråd.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).