Motorsåg och handhållet

Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

21 inlägg 10988 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#212876 Tjena.
Min morfar dog för en tid sedan, jag har nu blivit ägare av hans Husqvarna 345 e-series.
Sågen är inte mkt använd och i gott skick. Kan säkert behövas en rengöring av förgasaren eller nåt då den säkert stått ett par år.

Nu till min fråga, jag har ingen användning av den, får man något om man säljer den?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

palbin  
#212878 Jag hittade denna tradera-försäljning av en helt ny för ca 3000 kr

http://www.tradera.com/motorsag-husqvar ... _173789137

Det är nog alltid lite svårare sälja en begagnad pga detta är grejer
som i värsta fall kan må illa av misshandlande ägare ... och man
måste övertyga köparen om att man inte är en sådan ... .

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#212881 Länken du la gick till nån maskin som såg betydligt omodernare ut.

Jo så är det ju med alla beggade underhållskrävande maskiner/fordon, men med det i åtanke var nånstans kan jag lägga mig vid en blocketannonsering?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

palbin  
#212882 Tja - jag vet faktiskt inte alls - trodde jag hittat en relevant länk,
men det var den kanske inte :) . Men då finns det andra som vet
mkt mer som säkert hjälper dig ... .

Det bästa i vilket fall är säkert att leta reda på några schyssta träd
o såga med den i :) - efter inhämtat tillstånd av ev ägare förstås -
annarts kan det bli dyrt ... .

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#212887 Hahaha, tack för din hjälp iaf :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

Phantom  
#212889 Skulle tro att du kan få någonstans mellan 2000-3000 för en 345 om den är i bra skick och av rätt köpare. Kanske någon hundring till om skicket är riktigt bra. Sågen i sig är en mkt trevlig maskin, men ingen proffssåg.
Kolla gärna upp konditionen innan du säljer den så går det lättare, har du inte kunskap själv så lägg gärna en liten slant på det innan försäljning. Det tjänar du på.
Många vill gärna handla och kunna använda direkt. Annars finns ju möjligheten att sälja den som en renovering om den den inte går, men då sämre betalt.

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#212891 Stort tack för din hjälp.
Den startar efter lite dragande, detta med gammal bensin.

Jag skulle kanske prova ny bensin för och se hur den går med det, Det är oljeblandad bensin va? Hur mkt och vilken olja?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

totte  
#212896 Om den inte är mycket använd kan du köpa färdig oljeblandad alkylatbensin. För oljeblandat skall det vara, annars får du ett skuret vrak som kan säljas som reservdelssåg för ett par hundringar. Normal blandning idag med bra tvåtaktsolja är 2%.. Gå till en sågaffär och köp olja eller färdigblandad soppa, så är det säkert att du får rätt.

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#212899 Toppen, tack så mkt!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212927 Tittar du lite längre ner på länkade sidan så ser du en ny 345.

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

Nonkan  
#213171
totte skrev:Om den inte är mycket använd kan du köpa färdig oljeblandad alkylatbensin. För oljeblandat skall det vara, annars får du ett skuret vrak som kan säljas som reservdelssåg för ett par hundringar. Normal blandning idag med bra tvåtaktsolja är 2%.. Gå till en sågaffär och köp olja eller färdigblandad soppa, så är det säkert att du får rätt.


Jag skulle t.o.m tro att om du tar med sågen in till en affär nu i lågsäsong och förklarar läget så tankar de nog upp den med färsk bensin och drar igång den. Vi gör så ganska ofta när det är sågar som stått länge, och vi brukar inte ta betalt för det lilla, även om en påse bullar alltid är uppskattat :)

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#213224 Tack för tipset, ska kolla om det finns nåt lämpligt offer ;-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#214373 Funkar Denna soppan?

Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

totte  
#214377 Ja. Det är standard motorsågsalkylat.

Avatar Fallback

Re: Får man nåt för en Huskvarna 345 e-serie

fluppen  
#214397 Tack.
Den startade på 5drag med chok ute, det är väl ganska bra efter flera års stillhet. Den svarade fint på gasoch hade jämn tomgång.

Nåt annat jag ska tänka på innan jag annonserar ut den, hur mkt kedjeolja ska det vara i den tanken? Där var inte många dl i nu såg jag.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).