Motorsåg och handhållet

Lämplig såg

4 inlägg 2656 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lämplig såg

maltex  
#210497 Om man behöver en något tuffare såg än Jonsered 2245 vilka alternativ för utom Husqvarna 545 eller Jonsered 2252 kan rekommenderas.Jag är inte inte främst inreserad av en ren proffs såg utan en mer allround 50cc ca 5 kg såg som tål lite tuffare tag.Som referens kan Jonsered 2245 eller Husqvarna 42 nämnas.Det är alltså hållbarhet mer än topprestanda som räknas.Eller för att vara ärlig en bra ersättare till den gamla husqvara 42an.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Lämplig såg

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210501 Passa på att få tag på en 2252 innan de tar slut. Snart finns det bara trötta miljöfläktar att köpa.

Avatar Fallback

Re: Lämplig såg

242xpg  
#211604 En del huskvarnahandlare säljer ut hva 353 nu för 4, 500:- där har du ett kanon såg med suverän hållbarhet och bra prestanda
Aningen tamare än en 346 men jag tror att det kan vara ett fint alternativ. Kompisen har ett som reserv . Tidigare var det första såg i ca 7 år i normal skogsägarhuggning. Det har varit kanon säger han...lycka till

Avatar Fallback

Re: Lämplig såg

maltex  
#212263 Husqvarna353 och Jonsered2152 är väl samma.Alltså den äldre modellen av sågarna jag frågade om.Var väl mer intresserad av andra intressanta alternativ.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).