Motorsåg och handhållet

Några fråger ang en Partner 1618 Deluxe

2 inlägg 2257 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Några fråger ang en Partner 1618 Deluxe

Nippon  
#207363 Hej har en gammal Partner 1618 Deluxe som jag köpet förra året. Ska byta kedja på den men hur vet man vad det är för kedja på sågen? Det är ett 14tums svärd på den men resten. Sen nån som vet hur kedja smörringen funkar på sågen? Vet bara det är manuell smörring på den men det verkar inte funka helt riktigt. Och nån som har nån erfarenhet av sågen. Hade tänkt försöka ta ner några träd på gården till våren. Och det borde väll sågen funka till?
Mvh Micke



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Några fråger ang en Partner 1618 Deluxe

totte  
#207375 Den har troligen 3/8" hobby-kedja. Gå till en såghandlare och ta med sågen så hjälper dom dig att hitta rätt. Den skall ha både manuell och automatisk smörjning, men går knappast att hitta delar till den utan att hitta en likadan och slakta. Men prova att hälla i en slurk diesel i oljetanken och kör den en stund, det händer ofta att det löser upp det om oljekanalerna är igensatta. Smörj kedjan lite med en oljekanna då och då under tiden så den inte kärvar ihop.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).