Motorsåg och handhållet

reservdelssåg Stihl MS 250 sökes

5 inlägg 2400 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

reservdelssåg Stihl MS 250 sökes

a05dama1  
#206374 Hej Alla,

I helgen lyckades jag göra flisor av i princip alla plastdetaljer på min motorsåg...

Fråga inte efter bilder, jag hade fullt upp med att förbanna min dumhet, men i korta drag hade jag sågen stående på en stubbe och la en rejäl stock uppepå allthop. Inte blev det bättre av att plasten är ganska spröd i 10-15 minus. Både stubben och stocken klarade sig utan några nämnvärda skador men sågen kom som sagt lite i kläm :oops:

Hoppas att det är någon som har en reservdelssåg av ovan nämnda modell - med motorhaveri eller motsvarande - som kan övertas för en rimlig peng.

Tack på förhand
//Dan



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: reservdelssåg Stihl MS 250 sökes

sveje  
#207408 Hade en som jag körde över med traktorgrävaren. Den gick några timmar efter det men en lös flisa i cylindern gjorde haveriet totalt för ett par år sesdan. Sågen finns inte kvar.

Användarvisningsbild

Re: reservdelssåg Stihl MS 250 sökes

viktor meck  
#207480 tror det bästa är att kolla blocket elr köpa ny. vi kan ha en på jobbet. bor i gbg

Avatar Fallback

Re: reservdelssåg Stihl MS 250 sökes

a05dama1  
#210421
viktor meck skrev:tror det bästa är att kolla blocket elr köpa ny. vi kan ha en på jobbet. bor i gbg



ja, kolla gärna om det står något skrotat/inbytt på jobbet, gbg kör jag förbi ibland

"problemet" med blocket eller motsvarande är att grejerna brukar vara bra... eller i allafall kördugliga. Det jag söker tror jag inte någon skulle komma på iden att annonsera ut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: reservdelssåg Stihl MS 250 sökes

viktor meck  
#210437 fattas luftfilterkåpa och kopplingskåpa har jag för mig

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).