Motorsåg och handhållet

346xp

5 inlägg 3654 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

346xp

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198560 Om man hittar en 346xp som är köpt i våras (med kvitto), kan man vara säker på att det är en NE?

Hur dyrt är det att eftermontera handtagsvärme och/eller triobrake?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 346xp

Phantom  
#198567 Du ser på produktskylten om det är en NE(vilket år den är tillverkad). Det kan finnas gamla hyllvärmare som säljs ut. En första kontroll är att se om det är grå snäppfästen till toppkåpan och om kedjekåpan på vä sida är silverfärgad.
Att eftermontera handtagsvärme och triobrake innebär en ombyggnation av hela sågen, så jag tror det är billigare att köpa en triobrakesåg med handtagsvärme direkt.

Avatar Fallback

Re: 346xp

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198572 Okej, grå snäppfästen, NE. Orangea snäppfästen, Old Skool? Tack!

   TS
Användarvisningsbild

Re: 346xp

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198573 Har inte alla NE primer? Borde vara lättare o se...

Användarvisningsbild

Re: 346xp

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198740 [quote="Phantom"
Att eftermontera handtagsvärme och triobrake innebär en ombyggnation av hela sågen, så jag tror det är billigare att köpa en triobrakesåg med handtagsvärme direkt.[/quote]

Att eftermontera triobrake på en 346NE kräver en helt ny bottenplatta. Som kuriosa så funderade jag på att låta göra detta men på en ny Jonsered 2153, då den lokala handlaren bara hade Jonsered och jag skulle definitivt ha en ny såg med triobrake... Men då skulle handlaren bli sittande med en ny bottenplatta till 2153 och då backade han, varför jag fick åka 4 mil till en bra HVA-handlare.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).