Motorsåg och handhållet

hur är en jonsered 525 ?

7 inlägg 5535 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hur är en jonsered 525 ?

husqvarna1996  
#195653 hej funderar på att köpa en jonsered 525 är det är en bra såg? jag har en husqvarna 353 och undrar om dom är jämn lika



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: hur är en jonsered 525 ?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195654 Det är lite olika gång i de två, men inte helt olika.
Största skillnaden är nog i servicen. Börjar bli klurit o hitta delar till 525 nu.

Användarvisningsbild

Re: hur är en jonsered 525 ?

totte  
#195661 Det var på sin tid en mycket bra såg, mycket bra vikt/effektförhållande och riktigt bra drag i den i sin klass. På det viset står den sig väldigt bra i jämförelse med dagens sågar också. Förgasarsatser, slangar, mm är inga problem, vevaxeltätningar, kolv, cylinder och och annat sånt mer specifikt kan vara knepigare.

Så är det ett fräscht och fint exemplar som inte är utslitet så kan den vara värd att satsa på om priset är vettigt.

Avatar Fallback

Re: hur är en jonsered 525 ?

volvo_buster  
#195739 Har för mig att bensinen "kokade" i dessa på sommaren ?!?! Sitter inte tanken ihop med vevhuset?

Jag hade en sån och på sommaren var det stört omöjlig att dra igång efter första tanken då det blev som ett ånglås i den.

Användarvisningsbild

Re: hur är en jonsered 525 ?

husqvarna1996  
#195791
totte skrev:Det var på sin tid en mycket bra såg, mycket bra vikt/effektförhållande och riktigt bra drag i den i sin klass. På det viset står den sig väldigt bra i jämförelse med dagens sågar också. Förgasarsatser, slangar, mm är inga problem, vevaxeltätningar, kolv, cylinder och och annat sånt mer specifikt kan vara knepigare.

Så är det ett fräscht och fint exemplar som inte är utslitet så kan den vara värd att satsa på om priset är vettigt.


ja den var i fint skick jag köpte den för 800kr

   TS
Användarvisningsbild

Re: hur är en jonsered 525 ?

totte  
#195806 Bra affär, rätt pris, grattis!

Användarvisningsbild

Re: hur är en jonsered 525 ?

husqvarna1996  
#196163
totte skrev:Bra affär, rätt pris, grattis!


tack tack

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).