Motorsåg och handhållet

Tomgångsproblem HVA 545FXT!

3 inlägg 2474 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tomgångsproblem HVA 545FXT!

finskpinne  
#195182 Jag har en Husqvarna 545 FXT som är snart ett år gammal. Den är inte så mycket medkörd, under 100 tankar. Den går fint och är stark och jag har varit väldigt nöjd med den. Förutom en sak som spökar lite med den. Det är att tomgången är väldigt låg den första tanken på dagen. Om man då justerar upp den så att den är passlig så efter att man kört ett tag så blir den för hög.

Någon som har något tips om vad jag kan göra eller är det bara att åka in med den till servicen?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tomgångsproblem HVA 545FXT!

Nonkan  
#195186 Kör med vintersatsen på från 10 plusgrader ungefär, de nyare motorerna går lite halvsegt innan de fått upp arbetstemperaturen ordentligt.

Användarvisningsbild

Re: Tomgångsproblem HVA 545FXT!

finskpinne  
#195197 Tack för påminnelsen! Nu när du säger det så kommer jag nog ihåg att jag hört det där tidigare.I våras körde jag nog med vintersatsen på väldigt länge också... Ska prova montera på den och se om problemet försvinner...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).