Motorsåg och handhållet

Studiebesök på Husqvarna

2 inlägg 2033 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Studiebesök på Husqvarna

cruisern  
#193962 I förra veckan var jag på studiebesök på Husqvarna. Min ÅF hade i år bjudit 20 av sina kunder på detta besök. Det kostade oss inget. Resa, mat och dryck ingick. Det var samma dag som personalen blev informerad om att 300 av 1500 anställda i Husqvarna måste lämna sina jobb. Vi märkte dock inga sura miner.

Vi fick se i stort sätt hela produktionskedjan av motorsågar. Man tillverkar många detaljer själva. I den slutmonteringsdel som vi såg monterade man bl.a 550 XP och 550 XPG. Intressant var bl.a att varje motorsåg testkörs i en automat som mäter avgasutsläppet och kontrollerar att utsläppet ligger under godkänt värde.

En eloge till min ÅF som bjöd med mig. Så gör en bra ÅF som vill behålla sina kunder.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Studiebesök på Husqvarna

Jeep  
#193982 Låter som ett intressant besök.
Kul med en ÅF som värdesätter sina kunder:-)

Tyvärr har jag inte en så bra återförsäljare här och därför kör jag med Stihl istället... :roll:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).