Motorsåg och handhållet

Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

7 inlägg 5834 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

BlondeDexter  
#192601 Hej!

Jag införskaffade mig en smidig väska häromdagen, men i den rymmer ju bara sågen.
(blev en sådan här: http://www.tradera.com/vaska-motorsag-o ... _167036141)

Jag skulle vilja ha tips på nån smart smidig väska för bensinen, blandaren, sågkedjeoljan, extra kedja hylsnyckelsatsen, skruvmejseln osv. Hur förvarar/transporterar ni eran såg?
(se bifogad bild)
bild.JPG


Mvh//D



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192603 Här är min lilla depå-hink för skogen fyllt med lite av det nödvändiga...
Här finns bensindunk 2%, kedjeolja(utanför hinken ej med på bild) rapsolja 3dl, tvåtaktsolja 1dl, fil + filmall, skruvmejsel, tändstiftsnyckel, kil, lyftkrok, myggstift, reservkedja, reservtändstift & märkkrita.
Beroende på vad jag gör kan det finnas med märkband, vattenflaska, reservhandskar, reservlyftsax eller reservsockar

Vid röjning finns reservklinga, reservmutter till röjsåg, fil till klingan, +verktyg för röjsåg.
Då finns givetvis motorsågens tillbehör som sågkedjeoljan eller rapsoljan inte med....

Oftast lämnas tex tvåtaktsolja 1 dl och kanske några av reserv grejerna kvar i bilen, så lite som möjligt med från fall till fall.

IMAG0359.jpg


Hinken är en lite modifierad typ spackelhink... :oops:

000_0393.jpg


:D :D :D
Senast redigerad av Sweden-viking sön 04 nov 2012, 20:07, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

BlondeDexter  
#192631 Sweden-viking

Det var ju en lösning. Något bättre än min nuvarnade som är original pappkartongen till motorsågen som är delvis oljeindränkt efter en olycka med kedjeoljan :-)

Mer förslag godtages gärna av er andra på Skogsforum

/D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192632
Bild


Jag köpte en Ekagårdslåda via Tradera i år och den har jag använt
med stort behag denna sommar.
Jag kan nog inte vara utan den nåmer, måste fundera ut nån liknande
lösning till skotern och skogsvagnen.

Avatar Fallback

Re: Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

volvo_buster  
#192685 Jag har en 30 liters och en 55 liters plastback från JULA.
Den lilla har jag oljedunk, fil, skruvmejsel,kedjor mm sen toppar jag allt med min hjälm. Eventuellt oljespill i backen smörjer de lösa kedjorna i botten av lådan.
Den stora backen har jag mina kläder i, när man kommer tillbaka till bilen så stoppar men de blöta illaluktande kläderna i backen och så på med locket. Bär in allt i tvättstugan och tvättar det som ska tvättas det andra hänger jag på tork

Avatar Fallback

Re: Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

TorxE14  
#192750
volvo_buster skrev: Eventuellt oljespill i backen smörjer de lösa kedjorna i botten av lådan.
:-bd :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Väska för bensinen, sågkedjeolja osv

volvo_buster  
#192753
TorxE14 skrev:
volvo_buster skrev: Eventuellt oljespill i backen smörjer de lösa kedjorna i botten av lådan.
:-bd :mrgreen:


Japp, smålänning man är så måste man ta tillvara på allt! ;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).