Motorsåg och handhållet

Fälla lutande träd

53 inlägg 42583 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fälla lutande träd

totte  
#189897 Nu väntar vi på rapport om hur det går för snuffis, om det är nåt han tror han klarar av eller ej. Under tiden letar vi upp andra trevliga trådar att förstöra. Nog här nu, tack!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Fälla lutande träd

machonisti  
#189918 OK, men är man tuff nog att fälla träd på tomter borde man väl klara lite skämt. Dessutom finns en del fakta inlindade i trevligheterna.

snuffis återkommer säkert med bilder, åtminstone om det gick vägen.

Användarvisningsbild

Re: Fälla lutande träd

Huskyman  
#190022 Va? Måste vi sluta nu när tråden äntligen börjar lite kul? :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fälla lutande träd

machonisti  
#190033
Huskyman skrev:Va? Måste vi sluta nu när tråden äntligen börjar lite kul? :lol:


Jo vi måste koncentrera oss på säkra hörnet under säkra dagarna, men för det finns preventiva åtgärder som att kila stadigt före fällning.

Avatar Fallback

Re: Fälla lutande träd

snuffis  
#190127 Sådär, träden blev fällda igår eftermiddag och det stämde som han sa, det trädet som lutade över huset var ca 22cm vid roten och var inga problem vid vinschen. Allt gick som smort och utan missöden, jag tog en före och en efterbild som kommer upp inom några dagar :) Man får tacka för alla användbara tips

   TS
Avatar Fallback

Re: Fälla lutande träd

nalle34  
#190130 Grattis bra gjort. Vi var lite oroliga att du använde metoder som en ganska klantig man gjorde på videon från youtube ja la ut i strängen. (så ska man INTE fälla träd) Man får nästan ont i magen så klantiga folk är och en del skulle värkligen inte få använda motorsåg som han i videon. Visade den för far gubben han vågade knappt titta på videon.

Användarvisningsbild

Re: Fälla lutande träd

machonisti  
#190137
snuffis skrev:Sådär, träden blev fällda igår eftermiddag och det stämde som han sa, det trädet som lutade över huset var ca 22cm vid roten och var inga problem vid vinschen. Allt gick som smort och utan missöden, jag tog en före och en efterbild som kommer upp inom några dagar :) Man får tacka för alla användbara tips

Tummen upp snuffis. Hann du ta några bilder? Lägg upp i så fall ngn gång.

Användarvisningsbild

Re: Fälla lutande träd

totte  
#190143 Bra! :-bd

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).