ons 26 sep 2012, 16:40#187679
JAg har kört några timmar i alla fall och den går som en kratta. Bra på högvarv, men vem springer omkring med full gas hela tiden?
Det som strular är tomgångsvarvet och lågfarten. Det verkar som en baggis att justera detta, men jag skruvade lite för mycket och åkte in med sågen till grabbarna på verkstaden. De fick till det sade de och jag åkte hem, glad i hågen, för att det var mig det var fel på, och inte sågen.
Trodde jag. Jag fick igång den med ett ryck, men tomgången var så hög att klingan roterade mycket snabbt. Märk väl att detta var bara 1.5 timmar efter verkstadsjusteringen. Jag fick ju ner varvtalet med T-skruven utan problem. Men vad säger det om jag måste göra ställa om tomgången med två-tre varv från gång till gång?
Dessutom är lågfarten katastrofal. Enda sättet att komma ifrån lågvarvet till arbetsvarv är att sakta sakta föra gasreglaget mot botten. Om jag bara "gasar till" så storknar motorn fullständigt, och går INTE upp i varv. Visst, jag fattar att, och är van vid, att en röjsåg inte är som en motorsåg i responsen. Men detta!!??! No way.
Nu åker sågen i på verkstaden på riktigt, och f.n om de inte får ordning på den. Som den är nu går det inte att jobb med den. 😡