Motorsåg och handhållet

Ny Elsåg

4 inlägg 2845 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny Elsåg

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185458 :-j Igår möttes jag av en mycket bedrövad Farfar när jag kom för att hälsa på .
Han har sedan något år tillbaka problem att få igång en motorsåg så för några månader sen kom jag på attt jag hade en gammal Black&Decker elsåg liggandes.
Han fick hem sågen och var jättenöjd att han kunde kapa lite kaminved själv hemma på gården. Igår så brann sågmotorn upp och han var besviken,vi kollade i jula katalogen på några sågar men det såg inte så lovande ut.Jag lovade att kolla efter en bra såg till honom så det blev ett besök hos såghandlarn i dag morgonen.Stod och tittade på en husqvarna elsåg som kostade typ 2200 kr när handlarn kom och pratade.Jag berättade vad jag behövde d trollar han fram en demokörd stihl mse 180 som kostade 2690 ordinarie pris men jag fick köpa den för 1250 och den såg ut som ny.Tog med den till Farfar och han fick prova han log med hela ansiktet och drog fram pengarna ur madrassen på studs. Sen försvann han ut i ved högen.....
Tror att jag gjorde en bra affär och bäst av allt farfar var lycklig som ett barn på julafton.
Så idag känns det som man har gjort en god gärning...
Var det rätt pris på de sågen och är det en ok såg?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Ny Elsåg

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185463 Rätt kurs helt klart. Alltid kul med grejer man har nytta av.

Användarvisningsbild

Re: Ny Elsåg

totte  
#185472 Det var nog helt rätt såg för ett sånt ändamål, att kunna kapa några pinnar då och då Den bankar ju skiten ur en Glapp & Decker. Och priset var väldigt bra. Mycket trevligt att höra om den glade farfadern!

Avatar Fallback

Re: Ny Elsåg

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185495 Kan meddela att sågen var populär hos användaren han sågar för fullt och tycker att den skär som i smör ......

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).