Motorsåg och handhållet

HVA 346 XP

17 inlägg 8952 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

HVA 346 XP

Baksätet  
#185290 Har lite problem med en 346-a från år 07 :sad: Tankluftningen sitter ju högst upp i tanken, Där sitter det en Vit Backventil/Membran Med en slang som går upp till bakkant förgasarn vid luftfiltret, Hur tusan ska det sitta emot tank kroppen, Min går ju och trycka in i hålet men finns ju inget som gör att den stannar där?? Hur ska det fungera?? Nu så går det jättelätt och trycka in den och den tätar ju inte då heller,, Har letat efter en bra sprängskiss men inte hittat nått där man ser hur det ska se ut...



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185302 Har för mig de pressas eller limmas...
Var med om detta för ett bra tag en o satte då en ring som höll på plats. Då får man ut den igen vid behov.

Funkar, men vet inte om det är rätt...

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Baksätet  
#185330 Okaj,,, En liten O-ring då menar du??

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185331 Nej, en öppen ring likt en låsring till kolvbult.

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

palbin  
#185470 Det finns en verkstadsmanual för 346xp någonstans på Skogsforum
- den använde jag när jag lagade en 346xp första gngn (jag har den
även som pdf-fil) - den skall väl tala om hur man fixar alla någorlun-
da vanliga samt även mera ovanliga problem, eller det är kanske att
hoppas på för mkt?

Mvh

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Baksätet  
#185485 Ja har sökt både här och på många andra ställen, Visst har ja hittat nån otydlig reservdels skiss men det hjälper mig inte, Har även vart inne o pratat med lokale Hva handlarn och dom hade inga bra ider heller, Dom brukar inte va så hjälpsamma med nått eg :x Men det lutar åt och låsa den i hålet och sen täta med ett bra klet, Typ packnings klet. Inte rätt men det borde funka :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185501 Risken är att det blir tätt och tappar sin funktion.

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Baksätet  
#185515 Jo men ja tänker inte fylla med Klet, Utan bara ta lite längst ut isf, Kommer och läcka bensin annars om man inte tar nått längst ut, Ja vill ju helst unvika och lägga klet men ja ser snart inget annat alternativ, Ska åka till gnannkomunen och kolla med handlarn där med på måndag, Måste ju finnas en vettig lösning på problemet, Ja förstår bara inte hur det kunnat täta där förut, Om det inte är så att det saknas nånting.

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185571 Det borde inte läcka alls.

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Baksätet  
#185578 Det där måste vara en äldre 346, Ser inte likadadant ut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185587 Hur ser din ut?

Det finns flera, men alla är på samma position.

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185588 Har du slang anslutning med slang upp?

Då behöver det vara anslutet vid tank och slang upp.

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Baksätet  
#185593 Ja sitter slang där, Det läcker ju runt Den vita Ventilationen/Backventilen så att säga, Blir inte tätt emellan tanken och den samt att den inte sitter kvar i tanken heller, Hmm ja ska ta kort imorn och lägga in, Fasen va svårt det är och förklara i text :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185614 Här ser du lite...

Vitsen är nog att det ska vara lite utrymme i slangen så det åker fram o tebax skulle jag tro.

Användarvisningsbild

Re: HVA 346 XP

Baksätet  
#185640 Num 5 där är ju problemet, Den ska ju pressas el låsas fast i hålet i tanken, Alltså hela nr 5 ska in i ett hål i tanken, Bara slangen som sticker ut, Men går inte och få det tätt emellan nr6 och hålet i tanken, Läcker ut vid sidan om när såget läggs ner.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).