sön 25 nov 2007, 09:16#13885Hur brett sågsnitt är det på dessa kedjor? Hur mycket lättare går den smalare kedjan.. eller finns det någon annan fördel mellan dessa kedjetyper?
Motorsåg och handhållet
0.325 1.5mm mot 1.3mm
TS

sön 25 nov 2007, 13:50#13888
www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=790&h ... %E5gkedjor
jonasiskogen skrev:Hur brett sågsnitt är det på dessa kedjor? Hur mycket lättare går den smalare kedjan.. eller finns det någon annan fördel mellan dessa kedjetyper?
www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=790&h ... %E5gkedjor
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
sön 25 nov 2007, 14:01#13890Välkommen till forumet
Har själv inte riktigt lärt mig det men
Att söka är ett bra sätt att man får allt om samma ämne i en tråd=lättare att hitta
Hoppas du trivs välkommen in i värmen
Har själv inte riktigt lärt mig det men
Att söka är ett bra sätt att man får allt om samma ämne i en tråd=lättare att hitta
Hoppas du trivs välkommen in i värmen
Husqvarna 353G E-Tech Triobrake 13"
Husqvarna 125C Grästrimmer
Husqvarna 125C Grästrimmer
sön 25 nov 2007, 21:15#13915Hej på er läsare och skogshuggare.
Ja det finns en del läsvärt här, så nu får vedgörat lite mindre tid
men lite träning på vedbacken ska jag nog ändå få.
Tack för ledtråden länken till "kedjorna" Ska lära mej att hitta här med sökfunktionen.
Bor uppe i midnattsolensland.. så nu lär jag ha tid framför datorn när dagarna korta är.
Ja det finns en del läsvärt här, så nu får vedgörat lite mindre tid
men lite träning på vedbacken ska jag nog ändå få.
Tack för ledtråden länken till "kedjorna" Ska lära mej att hitta här med sökfunktionen.
Bor uppe i midnattsolensland.. så nu lär jag ha tid framför datorn när dagarna korta är.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).