Motorsåg och handhållet

död 346 a

7 inlägg 2409 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

död 346 a

80-90  
#183327 hej!! jag behöver lite hjälp min 346a ha total dött .. Fattar inte vad det kan vara , hon får bensin ok gnista å bra komp .. nån som har nån bra ide för här hos mej e det totalt stopp ,fattar noll ..



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: död 346 a

machonisti  
#183328 Om allt är i sin ordning går sågen. Kan vara tändstiftet ifall bränsle och gnista finns.

Avatar Fallback

Re: död 346 a

zeetorg  
#183329 Svårt att säga utan att prova själv förståss.

Men ett tips kan vara att det är inte alltid som gnistan är bra även om det ser så ut, så byte av tändstift är det första jag rekommenderar.

En annan sak som kan vara lurig är att macksoppan åldras och blir oanvändbar efter en tid, så har sågen stått länge med "vanlig" bensin så kan du prova att ersätta den med ny.

Avatar Fallback

Re: död 346 a

valmet862  
#183334 den vanliga höstservicen av husqvarna e ju bränsleslangen från tanken,kolla den....

Avatar Fallback

Re: död 346 a

80-90  
#183339 tack för tipsen men allt det e kollat .. hjälper inte med nytt tändstift ,kör alltid på aspen , bränseltillförseln e ok .. sågen brukas ofta då jag jobbar i skogen

   TS
Användarvisningsbild

Re: död 346 a

totte  
#183346 Om du häller en tesked soppa på luftfiltret och drar, tänder den då? Om den gör det då vet du att det inte är tändningen, då sitter det troligen i förgasaren. Trasigt membran, hängd nålventil, skit i kanalerna eller munstyckena eller nåt sånt. Kollat att förgasaren verkligen sitter fast så det är tätt mot insuget?

Avatar Fallback

Re: död 346 a

Håkan Engström  
#183356 Jag har haft liknande problem med min en gång, fick bensin gnista osv.
Men efter byte av tändmodulen så var sågen ok igen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).