Motorsåg och handhållet

Världens bästa såg 339

37 inlägg 17665 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Världens bästa såg 339

ryared  
#183477 Pratade med min handlare i dag som både säljer jonsered och stihl. Han tyckte att stihl gjorde dom bästa sågarna i det billiga segmentet. Medans han tyckte att dom svenska sågarna var bäst i det dyra segmentet.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Världens bästa såg 339

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183478
ryared skrev:Pratade med min handlare i dag som både säljer jonsered och stihl. Han tyckte att stihl gjorde dom bästa sågarna i det billiga segmentet. Medans han tyckte att dom svenska sågarna var bäst i det dyra segmentet.


Fråga även vad han menade med "bäst"! ..fråga även vad han tycker om olikas svärd och kedjors kvalitet kontra pris!

Avatar Fallback

Re: Världens bästa såg 339

ryared  
#183483 Det han sa om stihl då var att det billiga segmentet fick man mer såg för pengarna som han uttryckte sig.
På det dyra segmentet var det att dom svenska sågarna var lite rappare och när man väl hade sålt sågen så dröjde det väldigt länge innan den kom in på reparationsbordet. Han menade att dom dyra svenska sågarna höll väldigt länge.
Kedjor och svärd har jag inte frågat han om men det kan ju vara intressant och höra vad han säger om det nästa gång. Skall fråga det när jag besöker han igen.

Avatar Fallback

Re: Världens bästa såg 339

ryared  
#183489 Glömde en sak som han sa om stihl. Han tyckte stihl lyckats få ner vikten på sågarna bättre.

Avatar Fallback

Re: Världens bästa såg 339

SawTroll  
#183777
ryared skrev:Glömde en sak som han sa om stihl. Han tyckte stihl lyckats få ner vikten på sågarna bättre.



Det er jo direkte feil, i hvert fall når det gjelder proff sager, og som oftest også med konsument sager.

Avatar Fallback

Re: Världens bästa såg 339

ryared  
#183820 Det var nog den där ms 201 han menade den väger väl ganska lite. Men det är klart lätta grejor går ju sönder lättare också.

Användarvisningsbild

Re: Världens bästa såg 339

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183835 Jag håller med sawtroll! kvalitet "väger"! svårt att komma ifrån det! :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).