Motorsåg och handhållet

Surande 244RX

6 inlägg 3739 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Surande 244RX

Ingoberra  
#179865 Åtog mig att fixa en gammal qvarna som jäklades. Den hade varit inlämnad å fått ett nytt membran monterat dock satt det upp å ner. Vände på det å trodde det var grejat. Startade å gick bra ett tag, Stängde av för att montera fläktkåpan å sen startade den knappt. Den surar ner sig när den står verkar det som. Var nog en halv dl bensin i vevhuset när jag fick den. Pumparmsinst eller nåt annat i gasarn som är galet?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Surande 244RX

Ingoberra  
#179866 Armen står ca 0.2mm ifrån linjalen. Skruvar jag på bensinlocket när sågen står sådär börjar soppan sippra upp i förgasarn. Skumt eller normalt när inte nålventilen sitter där?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Surande 244RX

totte  
#179872 Nålventil läcker troligen, antingen är det gegga i den så den inte håller tätt och kanske kärvar eller så är den kass och måste bytas..

Avatar Fallback

Re: Surande 244RX

Ingoberra  
#179876 Hade en lös WT förgasare ifrån en stihl som jag vet gick bra före demontering. På den stod armen 2mm under kant, dvs bra mycket lägre än den här. Nålventilen är nog bytt på firma samtidigt som membranet. Men sätter man membranet upp å ner finns nog inte kunskapen å ställa in armen heller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Surande 244RX

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179883 Har den öppnat med membran upp o ner är den inte rätt om du vänder det rätt o klacken ner mot arm.

Jag har alltid tryck på när jag testar, annars är det rena gissningsleken.

1 1/4 varv ut i grundinställning.

Avatar Fallback

Re: Surande 244RX

Ingoberra  
#179914 Efter att ha justerat ned armen nästan 2mm startar sågen enkelt och går som den ska.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).