Motorsåg och handhållet

Jonsered 2150

8 inlägg 6952 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jonsered 2150

DanielK  
#178656 Hej alla mina vänner alla som jag känner.. (refererar till en fräsig film)


Har ett mystiskt problem på en nytillkommen såg i hemmet. :oops:

En jonsered 2150 limited edition nånting..

Saken hör till att den tappar ork och dör när den blir varm.

Första sak jag tog och gjorde var att slita isär motor med mejslar och tumstockar.

Kolvringen enligt mig ser skapligt fräsch ut, den är något sånär glapp runt kolven. Men har för mig den inte ska vara supertajt? den är lika tjock runtom enligt ögonmåttet då jag saknar en sån där fin mackapär som heter skjutmått. men har ett ganska fritt svängrum runtom kolven.

Jag såg tidigare idag i mitt mekande att bränseslangen var det skador på, så jag har nu bytt ut den.


Jag kan bifoga bilder om så behöves för den intresserade av mina funderingar.


Nästa sak, vart fasen får man tag på reservdelar på nätet till motorsågar? eller måste jag kika förbi hos min ÅF och hoppas jag får en kopp java medans han säljer på mig en massa roliga saker som frun inte tycker om.


Nu när jag liks har slitit isär allt och ser sådär lagomt nöjd ut, ska jag titta på några andra saker tycker ni?


Det var nog allt... tror jag..


MVH

Danielk



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2150

totte  
#178673
alla mina vänner alla som jag känner..


Var väl en låt: "Hallå hela pressen..." :ugeek:

Men sågen, nu har jag inte mekat med en 2150 nån gång, så det här är ett slumpskott. Min 520 tappade orken, den har en gummislang som impulskanal från vevhuset till förgasaren. Den är såpass tvärböjd att det blev ett veck på den, när den blev varm och mjuk. Åtgärdades med en stump spiralfjäder inskjuten i slangen genom böjen.

Avatar Fallback

Re: Jonsered 2150

DanielK  
#178676 Åhh dra på trissor, samma mening i 2 låtar. jag får snurr...


Såg att det finns något liknande på den här, finns ju en chans att det kan vara den.
Ska ändå byta ring när jag liks har den öppen och kolla om jag inte ska trixa och fixa med den där slangen.

Tack för hjälpen den kommer väl tillpass när jag ska smyga ner i källaren och filura för mig själv om vilken jävla kille jag är. :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Jonsered 2150

DanielK  
#179464 Bytt ring ikväll samt slang. Går som en klocka.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2150

totte  
#179474 Härligt att höra! :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Jonsered 2150

DanAndersson  
#184759 Jag har egen två motorsågar jonsered 2050 och jonsered 2059.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2150

traktorz  
#184774
DanielK skrev:Bytt ring ikväll samt slang. Går som en klocka.

-Vilken slang bytte du?
-Var det synliga fel på den?

Avatar Fallback

Re: Jonsered 2150

DanAndersson  
#185018 Jag vänta bytte slang.
Ingen det synliga fel på den.
Det är fungera bra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).