Motorsåg och handhållet

NYA BYXOR

18 inlägg 8430 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

NYA BYXOR

XP  
#13434 Beställde nya sågskyddsbyxor igår, Det blev skogmas nya med stretch och varselfärg mm art nr 392-5230. Hoppas dom är lika bekväma som det verkar. Lägger upp en länk till dom också.www.skogma.de/shop/csc_article_details.php?svImageBig=images/392-5230.jpg&nArticleID=3770&VID=2FA6LCni9HG9mbXa



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: NYA BYXOR

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13438
XP skrev:Beställde nya sågskyddsbyxor igår, Det blev skogmas nya med stretch och varselfärg mm art nr 392-5230. Hoppas dom är lika bekväma som det verkar. Lägger upp en länk till dom också. www.skogma.de/shop/csc_article_details. ... ni9HG9mbXa


Fixade länken. Vi är nyfikna på hur de känns! De var ju inte billiga...

Användarvisningsbild
XP  
#13441 Tack för hjälpen Mangan. Hoppas jag får dom före helgen så man får ut och prova, och man får tro att dom är lika bra som priset antyder!

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13459 Ser bra ut =)

Tittade du på pfanners också?
eller hvas eller stihls dyare byxor?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#13479 jag är oxå lite sugen på pfanners varsel byxa så jag hoppas du blir nöjd :D
kom gärna med lite info om vad du gillar/inte gillar med dom !!

Användarvisningsbild
XP  
#13483 Ska komma med lite info när jag brukat dom. Försökte få tag på ett par av jonsereds stretchbyxor, En handlare i närheten beställde ett par men tröttnade när jag väntat en 3-4 veckor så jag tog skogmas istället. jonsereds är väl samma som husqvarnas byxor eller?

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13488 Jonsered har en byxa i stretch med 24m/s skydd alltså klass 2
och sen har dom en i samma modell som Husqvarna klass1

Sen har även Husqvarna kommit med en strechbyxa med runtomgående sågskydd

Läste ett test någonstans där det var ett antal huggare som provade byxor i någon stormfälld skog = många upprivna byxor

I det testet klarade sig Pfanners bäst dom vanliga "röda" med stretch, har även sett att flera i skogsvårdsstyrelsen har dom byxorna + jacka

Användarvisningsbild
XP  
#13490 Hämtade byxorna idag sitter nu i soffan med dom på känns väldigt bekväma. Beställde storlek xl skulle motsvara c56 ungefär hade det på dom gamla och andra byxor, dom är vädigt generösa i midjemåttet benlängden räcker precis till (är 193cm lång). Är väldigt nöjd hittills Ska väl ut å prova dom skarpt någon dag! Lägger upp en länk också. https://shop.schutzbekleidung.at/de/

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13509 Trevligt att du är nöjd ånsålänge=)

Du har inte möjlighet att lägga upp bilder på byxorna?
Så man bättre ser hur dom ser ut i verkligheten?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#13511 xp tog du den extra långa byxan (finns 7cm+) eller normal !?
jag är ca:193cm själv med så benlängd brukar alltid vara ett problem tycker jag ,,,,,

Användarvisningsbild
XP  
#13516 Jag tog den vanliga xl storleken visste inte att dom fanns med längre ben, så när jag står upp så räcker benen precis till foten.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13551
swe#kipp skrev:xp tog du den extra långa byxan (finns 7cm+) eller normal !?
jag är ca:193cm själv med så benlängd brukar alltid vara ett problem tycker jag ,,,,,


Kör du med hvas nyare protech strech byxa?
funkar den bra nu och har den hållt bra?
(har för mig du sa att dom såg slitstarkare ut än dina äldre?)

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#13556 Dom har funkat bra tycker jag ,,,,,

Användarvisningsbild
XP  
#13613 Ska nu försöka lägga upp ett par bilder på byxorna! http://tinypic.com/view.php?pic=6tlekoj&s=1 http://tinypic.com/view.php?pic=6kr05jt&s=1

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#13622 Ser fina ut!
Nästa byxor blir nog Pfanner för min del =)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).