gossebear skrev:pratade precis med Husqvarna Tekniska avdelning.
"Max 5% inblanding av etanol i aspen bränslet allt annat är direkt farligt både för sågen och för den som använder sågen.
Du måste dessutom ha en olja special för etanol och blanda ut med så effekten är marginell som du får ut och priset blir ändå dyrar pga av special oljan." (tror han hette Magnus)
Pratade även med Sthista etanol så upphör alla garantier med engång, din såg kommer att nypa efter ett halvår ungefär samtidigt som plasten i tanken kommer att lösas upp". (en tjej vid namn johanna. )
XP skrev:"Blandar du i det minsta etanol så upphör alla garantier med engång).Min fråga är har jag överhuvudtaget några garantier på min nya såg i och med att jag kör på handels bensin?
XP skrev:Ok då förstår jag lite mera! Ska bli intressant att höra hur det går när du ska rycka igång din diesel 3120 om moddningen blir av utan dekomp
XP skrev:Följer denna debatt men det är några saker jag inte får ihop som skrivs. Bla (eftersom all handels bensin har 5-10% inblandad ... o).(Max 5% inblanding av etanol i aspen bränslet allt annat är direkt farligt både för sågen och för den som använder sågen).
(Pratade även med Sthils konsument avdelning i Gråbo/Lerum
"Blandar du i det minsta etanol så upphör alla garantier med engång).Min fråga är har jag överhuvudtaget några garantier på min nya såg i och med att jag kör på handels bensin?
gossebear skrev:
Dock är tanken fortfarajde väldigt intressant med en diesel version ....
Glödstift borde ju fungera med svängjulet fastän man kanske behöve extern strömkälla för att få upp glöden? och förgasare? hmm. tanken tål att leka med...