Motorsåg och handhållet

444 sprutar ut bensin

4 inlägg 3426 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

444 sprutar ut bensin

Xhail  
#174188 Hej. jag har en kompis som har problem med en 444sg. Detta var vad han sa: den går men sprutar ut bensin, det kommer ut genom luft filtret när man tar bort filtret så startar den men det kommer bensin.

är detta att det är fel på avluftningen? slangen som går från tanken, vart ska den gå på en sån här såg? nu ligger den bara lös utan något kopplat ovanför luftfiltret. Eller är det fel på tanklocket?

jag kan inte riktigt förstå om det kommer från förgasaren och skjuter ut genom luftfiltret, kan det ens göra det? jag antar att det är den avluftnings slangen som spottar bensin, för den ligger som sagt presis ovanför luftfiltret okopplad.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 444 sprutar ut bensin

totte  
#174216 Inte lätt att svara på, men mest troligt är att nålventilen i förgasaren har hängt sig. Om det nu kommer från förgasaren alltså. Inte så lätt att kolla via Internet.

Avatar Fallback

Re: 444 sprutar ut bensin

Blivande snickare  
#174217 Skicka den på postorder till totte så fixar han den! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: 444 sprutar ut bensin

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174320 Håller nog med Totte att det är nåt strul mrd bränslenål, otät/skitig/dåligt tryck från fjäder...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).