Motorsåg och handhållet

Vilken HVA-mod.?

19 inlägg 6549 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken HVA-mod.?

johan eriksson  
#664240 Är allt som det ska i förgasaren så är grundinställning 1 varv ut från lätt bottnade säten på båda skruvarna.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vilken HVA-mod.?

zebylon  
#664261 Tack Johan,
ett varv ska det vara, jag började förstås med ett varv, men då går den inte upp i varv och ryker mycket, misstänker att den är otät nån stans, ska kolla det imorgon.

Användarvisningsbild

Re: Vilken HVA-mod.?

totte  
#664271 Det är rätt klart en 65:a med tändstiftet i den vinkeln.

Skulle nog tro att förgasaren behöver en ordentlig service. Låter som den får för mycket. Kan vara för hög hävarm till nålventilen, eller skadad nålventil eller bara nån goja i ventilsätet som gör att den inte håller tätt.

En Tillotson HS skall det vara i den, en av de mest lättservade förgasarna. Kan ju kanske behöva nya membran, kan också vara en anledning om mätmembranet är så styvt att det inte orkar stänga ordentligt.

Användarvisningsbild

Re: Vilken HVA-mod.?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664295 Troligen feljusterad eller läckande bränslenål. Den ska starta och gå på 1 varv ut med både L och H.
3/4 på H är inte helt fel men 1/2 blir för lite.

Såden drar mer bränsle när det inte är rätt justerat. Det är det inga högvarviga saker de här direkt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).