Motorsåg och handhållet

Bromsband Partner 400

5 inlägg 4294 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bromsband Partner 400

optipri  
#166372 Hej

Jag är helt ny på det här forumet så jag har väldigt mycket kul att läsa skulle jag tro.
Min fråga är om någon vet var man kan få tag på ett bromsband till en Partner 400 av modell tidigt 80-tal?
Den har nr 506 01 60-02.
Jag har sökt på webben och hittat några länkar men ingen tycks ha den.
På en sida i USA fann jag en med samma nr men avsedd för Husqvarna. Kan det vara rätt del tro?
Tidiga Partner var ju produkter av Husqvarnas utgående modeller om jag förstått rätt.

Bromsband till senare modeller av samma såg finns, är det någon som vet om man kan modifiera den?
Men man vill ju inte fixa allt för mycket med en säkerhetsdetalj som denna.

Visst skulle man kunna kosta på sig en ny maskin men min gamla duger för mitt behov och jag tror inte man får samma kvalitet idag om man köper en av samma fabrikat.


Bosse



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Bromsband Partner 400

Phantom  
#166380 Numret är ett Husqvarna nummer, och många delar är desamma mellan en del sågar. Så den du hittat ska passa.
Ett alternativ är att gå till närmsta husqvarnahandlare och se om dom har något.

Avatar Fallback

Re: Bromsband Partner 400

brum brum  
#166493 hej
har samma problem och letar själv bromsband till min 400 jag har även ett par hva 40 or
och dom har inte samma bromsband som partner 400 har.
har ringt runt till några återförsäljare och ej lyckats få tag på något men hur som helst så passar inte hva 40 och 45s bromsband till partner 400.

Användarvisningsbild

Re: Bromsband Partner 400

totte  
#166554
Visst skulle man kunna kosta på sig en ny maskin men min gamla duger för mitt behov och jag tror inte man får samma kvalitet idag om man köper en av samma fabrikat.


Stämmer bra det, numera är Partner italienska konsumentsågar, klart bättre än det billigaste kina-skräpet, långt under den nivå de var när din 400 byggdes.

Användarvisningsbild

Re: Bromsband Partner 400

optipri  
#166587 Det låter som om det blir att investera i en bra maskin eller fortsätta leta.

Som jag nämnde så hittade faktiskt ett band med rätt nummer i USA och dom skickar worldwide. Kostnade är marginell, under $7. Problemet är betalningen, det är money order eller så måste man lämna ut sitt Visa kort nummer, vilket inte känns speciellt säkert.
Paypal hade varit perfekt men jag hittar ingen epostadress till dom så man kan fråga.
Får fundera vidare på det här.
Någon som handlat härifrån tidigare?

http://www.jackssmallengines.com

Bosse

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).