Motorsåg och handhållet

Wire till Gilson Snöslunga

6 inlägg 3419 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Wire till Gilson Snöslunga

horneyvagen  
#162662 Jag eftersöker en wire till Gilson 55314. Har gått av precis vid slutet av den. Nån som har koll på var man kan hitta en sån, och om det finns nån form av sprängskiss till dessa små pjäser



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Wire till Gilson Snöslunga

totte  
#162668 Vilken wire är det? Lär bli svårt att få tag på original. Går det inte att göra en från standardgrejor? Känner inte till end här modellen så jag vet inte hur den ser ut.

Avatar Fallback

Re: Wire till Gilson Snöslunga

horneyvagen  
#162707 Det är alltså bara en wire på denna som sköter inkoppling av drift och slunga. Koppla från slungfunktionen gör man separat med ett handtag. Kanske går att återfabricera från en wiresats med skruvnipplar o dyl.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Wire till Gilson Snöslunga

totte  
#162745 Det är nog alternativet gissar jag. Kan inte säga om det kanske skulle gå att få tag på från USA, gissar att det kan vara svårt det också. Har du nån bild på hur det ser ut?

Avatar Fallback

Re: Wire till Gilson Snöslunga

axwell  
#162775 Om den inte är alltför komplicerad så kan ev wire + bowdenhölje från cykel duga.
Det finns många fler varianter och satser Biltema/cykel/reservdelar.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/R ... sal-27801/

Användarvisningsbild

Re: Wire till Gilson Snöslunga

totte  
#162810 Finns grövre grejor hos moped och Mc-handlare i varje fall upp till 3 mm innerwire.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).