Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560 xpg

76 inlägg 45739 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

JohannesG  
#757056 Kollar man reservdelar på Maskinklippet har vevaxeln ett nytt nummer efter uppdateringen. Förhoppningsvis har dom förbättrat den lite. Både jag själv och andra har råkat ut för att vevaxeln gått av på just 560.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

LarsMollstedt  
#757060 Skaffade en Stihl 400 c-m. Bra vrid och snabb respons.
Jobbar som proffshuggare och är sällan på verkstad till skillnad från de kollegor som kör Hva.
Senast redigerad av LarsMollstedt sön 01 maj 2022, 09:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#757061
LarsMollstedt skrev:Skaffade en Stihl 400 c-m. Bra vrid och snabb respons.
Jobbar som proffsbuggare och är sällan på verkstad till skillnad från de kollegor som kör Hva.

Vad gör en proffsbuggare.. 🤭

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

alias  
#757063
anersimyra skrev:
LarsMollstedt skrev:Skaffade en Stihl 400 c-m. Bra vrid och snabb respons.
Jobbar som proffsbuggare och är sällan på verkstad till skillnad från de kollegor som kör Hva.

Vad gör en proffsbuggare.. 🤭


Förhoppningsvis inget allt för taktlöst, som att dra en vals.

Ska man tro Magnus Uggla så är väl etanol det som möjligen skulle kunna benämnas 3-taktsbränsle (Dansar aldrig nykter)... 😉

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

tallen100  
#757066
anersimyra skrev:
LarsMollstedt skrev:Skaffade en Stihl 400 c-m. Bra vrid och snabb respons.
Jobbar som proffsbuggare och är sällan på verkstad till skillnad från de kollegor som kör Hva.

Vad gör en proffsbuggare.. 🤭

Dansar med stil🤔 😁😅

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#757067 Alias och Tallen… 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 =)) =)) =)) =)) =)) :ymparty: :ymparty: :ymparty: 👍 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757086 Haha.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

hva555  
#757145
Williamm skrev:Det är bara filter med hållare och kåpan tror jag. Antagligen något i datan också.

Filter och kåpa går att uppdatera på gamla till nya.


Hittade detta, 5989347-02, Verkar ju som om dom säljer ett ombyggnadskit till äldre 560-

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Williamm  
#757158
hva555 skrev:
Williamm skrev:Det är bara filter med hållare och kåpan tror jag. Antagligen något i datan också.

Filter och kåpa går att uppdatera på gamla till nya.


Hittade detta, 5989347-02, Verkar ju som om dom säljer ett ombyggnadskit till äldre 560-

Japp. De gör de.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

hva555  
#757164 Beställt, 700:- nu ska den pimpas. Tidigare i tråden verkar det som om luftfiltret inte har nån större betydelse men lite måste det göra. Och nog är det känsligt för lite damm åtminstone på Autotune. Jag hjälpte en kille att köpa en ny 550 förra året. Han ringde för ett par veckor sen och sa att den startar bra men när han börjar såga så kan den tom stanna. Han kom, jag blåste rent filtret och sen gick alla 13" i torr ek utan problem. Han brukade inte läsa brux sa han.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757166
hva555 skrev:Beställt, 700:- nu ska den pimpas. Tidigare i tråden verkar det som om luftfiltret inte har nån större betydelse men lite måste det göra. Och nog är det känsligt för lite damm åtminstone på Autotune. Jag hjälpte en kille att köpa en ny 550 förra året. Han ringde för ett par veckor sen och sa att den startar bra men när han börjar såga så kan den tom stanna. Han kom, jag blåste rent filtret och sen gick alla 13" i torr ek utan problem. Han brukade inte läsa brux sa han.

Hur hjälper luftfiltret om autotune är dammkänsligt?
Att den klarar 13" i ek säger inte mycket, det gör varuhusmaskin flr 500:- på Jula med.

Fukt eller Damm känsliga system i motorsåg???

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

hva555  
#757171 Ja nog är det lite konstigt. HQ visade ju på nån video att man kunde slänga spån på en AT såg utan att få problem medan den vanliga började bråka. Jag vet inte varför den här blev mycket starkare efter rengöring men luft behövs ju. På mina gamla 242 skruvade man ju bara lite om dom tvekade. Kanske nån kan förklara. Jag undrade ju bara varför 560 får större filter.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757178 Större filteryta brukar vara för att hålla det flöde som behövs lättare med färre rengörningar.

Att kompensera för dålig rengörning är ingen bra grej.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757179 570/575 fick större filter yta med.
Det hjälpte inte.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

hva555  
#757338 Nu är prylarna hemma.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).