Motorsåg och handhållet

Vilken handsåg ska man välja?

109 inlägg 50722 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken handsåg ska man välja?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157144
Mange skrev:Nu får du fan ge dig....
Nu ger du råd om hur man ska göra nåt du inte har en aning om.

Du är på fel spår grabben...
Lär dig själv först, sen kan du dela med dig av erfarenheterna du fått....



Hej,är det han jag tror att det är så ger han sig aldrig,jag har ju menat på att han kommer från v:a värmland men det har lämnats helt kommentarslöst så jag tror att jag vet var han håller till =ökänd.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vilken handsåg ska man välja?

Kalven  
#157184
åberg skrev:
lodjuret skrev:undrar hur många som skulle klara att såga ett träd av den storleken med den sågen i dagens samhälle.

Man ska nog vara förmögen om man ska hålla på med sånt för det lär vara svårt att konkurrera om jobben. Och stark och vrång som själve fan. 😈 :lol:


Ja, för man ska ju se jobbet mer och mer som en hobby är det väll tänkt.
Kommer nog bara bli så man får betalt för dom där riktiga skitjobben som varken människa eller maskin klarar av.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken handsåg ska man välja?

lodjuret  
#157254 ja inte är det ekonomiskt försvarbart, syftade mer på fysiken som krävs.
svårt att tro att jag skulle bli långvarig i det yrket.

Avatar Fallback

Re: Vilken handsåg ska man välja?

Kalven  
#157270 I USA finns tydligen ställen där det är förbjudet att såga med motorsåg använda motorfordon.
Får man låg timmpenning sågar man sakta, får man hög timmpenning sågar man fortfarande lika sakta, annars får man ont i armen.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).