Motorsåg och handhållet

Stihl 201

4 inlägg 2720 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 201

Botvig  
#155956 jag använder sthil 200 vid kvistning och mindre gallring då den är lättast och suverän till detta.
Nu har stihl tagit bort den och kommit med 201:an istället.
Har hört att 201:an inte alls prestera som 200:an p.g.a nya miljö och buller-bestämmelse.
År det någon som har erfarenhet av detta.
Ett tag efter att jag skickat detta såg jag att detta redan är behandlat i Sthil Ms 200 Vs.Ms 201.


Senast redigerad av Botvig mån 30 jan 2012, 12:29, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl 201

alstor  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#156099 Är också intresserad av att höra ev erfarenheter av 201an. Min 200 börjar gå på sista versen och den lokala Stihl-handlaren har köpt på sig ett antal 200. Men en ny modell borde vara bättre eller???

Avatar Fallback

Re: Stihl 201

MG:s  
#156240 Jag hade en 200:a som var bra men kör nu 201:a och min går minst lika bra om inte bättre. Jag kanske har fått ett extra bra exemplar.
Har 14" PS3 på för tillfället, tyvärr så gick avvibrerings fjädern sönder och det är väll den ända svaga punkten jag kommer på.
Nu finns det en ny modell på fjäder som reservdel och den är styvare så det vet tydligen om problemet.

Avatar Fallback

Re: Stihl 201

Storken  
#156277 Den stora skillnaden är att med 201an kan man jobba en hel dag utan att känna av vibrationerna fingrarna. Jag tycker att min 201a går lika bra som MS200. 8)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).