Motorsåg och handhållet

Husqvarna 543 XP/XPG

320 inlägg 179774 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

totte  
#555298
Uvskogen skrev:Blev betydlig bättre med lite fetare blandning totte :smile:


Utmärkt, det brukar hjälpa! Och det är tydligen vanlig spårmejsel till justeringen på den här, bra det då. :-bd

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Avslutat-02  
#555305 Jaha ja trodde det var samma som till den lite mindre sågarna, den där mångtandade hylsan....

:oops:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

totte  
#555309 Så lärde vi oss nåt då röjarn :-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555312 Finns nog lite olika. Vissa har plugg utanför den mångtandade utan på nålen du menar vinterrojarn.
Vissa plugg är det spår i, vissa inte och är alltså inte justerbara utan att ta bort plugg.
Tror alla har den mångtandade nålen. I alla fall de jag fått se.

Kan du se om du kan ta en bild på nålarna uvskog? Man ser dem nog snett uppifrån.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555317 Är iofs ingen expert men när motorvarvet och ljudet förändras när jag skruvar på något så är jag hyfsat säkert på att jag inte skruvar på en plugg/hatt utan spår:wink: Uppifrån såg jag inget som såg ut som nålar.
Men jag bifogar två bilder. Den ena visar skruvarna som man kommer åt från sidan.
$matches[2]
1551963546_img_20190307_134924_3.jpg

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Avslutat-02  
#555323 Japp är dessa skruvar om man ska ställa mer än va begränsningen ger behöver man ha mejseln ja hänvisade till.

Eller skruva ur begränsningen.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555327 Det finns nog flera varianter.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

värmSkog  
#567489 Uvskogen, Har du lust att väga din 543 xpg vid lämpligt tillfälle? Kunde vara kul att veta vad den väger startklar.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Blivande snickare  
#574674
värmSkog skrev:Uvskogen, Har du lust att väga din 543 xpg vid lämpligt tillfälle? Kunde vara kul att veta vad den väger startklar.

@Uvskogen har nog missat ditt inlägg annars hade han nog svarat redan som den skötsamme forumist han är :grin:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#574680
värmSkog skrev:Uvskogen, Har du lust att väga din 543 xpg vid lämpligt tillfälle? Kunde vara kul att veta vad den väger startklar.
Det här hade jag helt missat, tack "Blivande snickare".

Den väg fulltankad som på bilden. Vägd med alltiallovågen 0-300 kg så hyfsat noggrant i varje fall
IMG_20190707_173853_5.jpeg

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#574681
Blivande snickare skrev:
värmSkog skrev:Uvskogen, Har du lust att väga din 543 xpg vid lämpligt tillfälle? Kunde vara kul att veta vad den väger startklar.

Uvskogen har nog missat ditt inlägg annars hade han nog svarat redan som den skötsamme forumist han är :grin:


Tack för påstötningen! Hade helt missat. [emoji15]

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

Blivande snickare  
#574684
Uvskogen skrev:
Blivande snickare skrev:
värmSkog skrev:Uvskogen, Har du lust att väga din 543 xpg vid lämpligt tillfälle? Kunde vara kul att veta vad den väger startklar.

Uvskogen har nog missat ditt inlägg annars hade han nog svarat redan som den skötsamme forumist han är :grin:


Tack för påstötningen! Hade helt missat. [emoji15]

Händer även de bästa :d

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

värmSkog  
#574691 Ingen fara. Hade ingen brådska med att få svar, Så jag säger tack nu :-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

värmSkog  
#575056 Tog och vägde min fulltankade 550 xp (gamla modellen) utan handtagsvärme och med 13" svärd, 6,4 kg visade badrumsvågen så det är ju faktiskt lite skillnad.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 543 XP/XPG

axwell  
#575203
Uvskogen skrev:Den väg fulltankad som på bilden. Vägd med alltiallovågen 0-300 kg så hyfsat noggrant i varje fall


Antar att det är med ett 13" svärd och 1.3 kedja. Bara "G:t" bidrar väl med några hg. :???:

Så bra hängvåg har jag inte när det nu blir vägning av 43 cc Tanakan. Chansar på att köksvågen som går till 5 kg skall klara uppgiften, annars får jag väl separera någon del.

Den här frågan om vikter har varit uppe tidigare; men vad hette tråden :?:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).