Motorsåg och handhållet

Kasse til motorsag

6 inlägg 3778 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kasse til motorsag

Jakrokann  
#155447 Hei,

Har lyst på ei kasse til motorsaga + kombikanna slik at denne alltid kan befinne seg bak i bilen. Stihl har en finerkasse, men jeg lurer på om noen har erfaring med å benytte Zargeskasser til oppbevaring av motorsager? Hvilken størrelse bør man i såfall gå for, og finnes det noen form for innredning?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Kasse til motorsag

Kse  
#155464 Har själv en sånt mjukfodrat Sthil fodral, (trots att jag kör Husqarna :oops: )
Mycket praktiskt när man ska ha en skitig motorsåg bland vanliga väskor i finbilen.
På fyhjulingen har jag en plywood låda från Husqvarna där man får i såg och allt man behöver, den är säker 15 år gammal men dom har kanske nått liknande i sortimentet idag.

Avatar Fallback

Re: Kasse til motorsag

Nonkan  
#155657 Häromkring är det bättre med en neutral väska faktiskt, jag hade aldrig vågat lämna en såg i en märkesväska, det är som att be om att få inbrott i bilen...

Användarvisningsbild

Re: Kasse til motorsag

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155660
Nonkan skrev:Häromkring är det bättre med en neutral väska faktiskt, jag hade aldrig vågat lämna en såg i en märkesväska, det är som att be om att få inbrott i bilen...


Var kan man köpa en sådan :?:

Användarvisningsbild

Re: Kasse til motorsag

softarn  
#155696 Vilken lagom diskret lagom sliten bag som helst går ju bra. behöver inte vara speciellt stor om man lossar kedja och svärd. Tar ju ändå inte mer än någon minut att göra sågen klar när man vill använda den.

Avatar Fallback

Re: Kasse til motorsag

Nonkan  
#155834 Ja, nån sliten gammal trunk är bäst så det ser ut som gamla svettiga träningskläder eller något annat oattraktivt...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).