Motorsåg och handhållet

Val av röjsåg

23 inlägg 11263 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Val av röjsåg

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155486 Har inte hört nått bra med kedjeröjaren förutom i brunnsröjning, annars är sågarna ett ihopplock som inte klarar tuffa pass varje dag.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Val av röjsåg

Qkeeper  
#155529 Har vart inne å klämt och känt lite på alla tre märkena idag men har beslutat mig för jonsered eller husqvarna då stihl inte hade tumgasen? Iaf inte de sågar min åf hade för visning.

Men har en fråga, på jonsereds hemsida står ju pris på alla maskiner och kan inte finna något om att det är rekomenderade priser till åf? Då bör det väl vara det priset som skall gälla även hos min åf?


FC 2245, Scarlett 225-24-1"och röjsele Vector 3-55 9 600:-... enligt jonsereds hemsida då borde jag väl även få det hos min åf och inte behöva ge 9600 för en fjolårsmodell av 2145 vilken var den enda han hade hemma just nu....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av röjsåg

laggar  
#155552
Qkeeper skrev:FC 2245, Scarlett 225-24-1"och röjsele Vector 3-55 9 600:-... enligt jonsereds hemsida då borde jag väl även få det hos min åf och inte behöva ge 9600 för en fjolårsmodell av 2145 vilken var den enda han hade hemma just nu....


Om han inte kan erbjuda dig en 2245:a för dom pengarna så kanske du skulle kolla med en annan åf... Om han dessutom vill ha samma pengar för den gamla modellen så borde han skämmas en aning!

Nu vill jag minnas att det inte är så stor skillnad på 2145:an och 2245:an (rätta mig någon om jag har fel), men 2145:an borde du kunna få med en ordentlig rabatt.

Avatar Fallback

Re: Val av röjsåg

Qkeeper  
#155573 Skall besöka en annan åf imorgon för kan inte va mäjligt att de ska va så... 2145 kunde han lämna 500kr rabatt på trots utgående modell och då är man nere på samma pris som står i katalogen för 2011 lr en hundralapp mer t o m.. Dessutom med 2.55 selen medans man får 3.55 selen med 2245an vilken bara den är 500kr mer värd..

Skillnaderna är väl att fc2245 är mer utpräglad för skogsröjnibg än bc2145 men skillnaderna ä inte stora..

   TS
Avatar Fallback

Re: Val av röjsåg

Pensionär  
#155598 Brukar ju inte va helt ovanligt att återförsäljare "dumpar" bort den gamla modellen när den nya ska börja säljas. Betala inte för nåt här i världen nypris för den gamla modellen, rejäl rabatt ska de va i sådana fall.

Men som andra har sagt, trivs med återförsäljaren och tillgången till service. Och var säker på att det verkligen är service du får, finns tyvärr för många klåpare med märkesservice.

Avatar Fallback

Re: Val av röjsåg

Qkeeper  
#155699 Var till en annan åf försäljare idag och kikade på en cc2245 vilken var mycket intressant med mycket tillbehör och den "riktiga! selen 3.55. Verkade vara en fin kombimaskin som borde orka med röjningen en annan ska syssla med plus att man kan rigga om den för sly och gräs vilket det händer att man röjer ibland också.. Någon som har några kommentarer om den?

   TS
Avatar Fallback

Re: Val av röjsåg

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155725 swedol har utförsäljning på jonsered 2145 med 3.55 sele,ja fick prutat ner den mer än det pris dom satt så ja gav 4800 + moms för den

Avatar Fallback

Re: Val av röjsåg

Hema  
#155815
totte skrev:
Du menarinte att man kör med en flera kedjor som hänger o slår sönder alltsomkommer i dess väg? Totalt livsfarligt.


Nej det menar han inte, han menar Husqvarnas nya röjsåg med ett litet sågsvärd.

http://www.husqvarna.com/se/forest/prod ... ws/535fbx/


Ahh skönt, bara jag som fattade fel då.. :)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).