Motorsåg och handhållet

Köpa ny/beg såg Hva 346

4 inlägg 2914 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa ny/beg såg Hva 346

Mad  
#154943 Jag funderar på att köpa en ny såg eller kanske helst en mycket bra beg.
Har idag en Hva 353G som funkar kanonbra men skulle villa ha nåt med lite mer klipp i.
Om man ska köpa en beg Hva 346 vad ska man tänka på?
Vad skiljer på de sista årsmodellerna -09-10-11 cc har ökat något har jag läst nånstans.
Vad är bra resp. mindre bra ni som har egna och vet.
Är det nån som har en 353 och 346 som kan ge en jämförelse?
Jag använder sågen på fritiden till lite gallring och lite allmän fällning och skaffa ved till kaminen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Köpa ny/beg såg Hva 346

MG:s  
#155084 346 XPG är ju en proffssåg, förmodligen bland det bästa du kan köpa idag i 50cc klassen 353 är väll en "bonnsåg"typ så köp en 346 XPG NE så blir du nöjd den nya har typ 50cc och känns lätt igen på sin silverfärgade kåpa på sidan.

Avatar Fallback

Re: Köpa ny/beg såg Hva 346

Fredrik N  
#155096 Jag har en av varje, kan säga att det skiljer inte så mycket dom i mellan ca 10% i effekt, men det
märks kan jag lova.
det blir inte att jag andvänder 353an så mycket, i stort sett bara för att kolla att den fungerar.

Avatar Fallback

Re: Köpa ny/beg såg Hva 346

Mad  
#155537 Vilket år kom NE modellen?
E-tech är det katalysator? sitter det på alla eller är det bara en del som har det, är det bra?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).