Motorsåg och handhållet

stihl ms 441-09

16 inlägg 13540 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

stihl ms 441-09

camyti  
#152571 Hej är helt ny här verkar riktigt bra forum för oss som tycker om motorsågar. Nu till frågan var och kollade på en stihl ms 441-09 är det en bra såg över lag. Han skulle ha 2500 kr för den känns lite billigt (bara så man inte åker dit för häleri). Finns det kopior av just denna modell. Och kan man kolla upp serienr så den inte är stulen.

MVH Camyti



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

Nonkan  
#152575 Det är en bra såg om du har lite grövre kapning framför dig.

Bra pris är det ju, så sågen bör se välanvänd ut, annars kan det vara något skumt.

Tror du ska vara mer noggrann i att kolla om det är en kopia än om den är stulen, det är ganska vanligt med kopior av de större Stihl-sågarna. Det är ganska lätt att se om man tar det lugnt. Typskylten (modellen) är alltid en rund orange plastbricka med tryck direkt på plasten, aldrig en vanlig dekal. Sedan är Stihl-loggan ingjuten i relief på skyddskåpan över kopplingen.

Kolla även svärdet, ett Stihlsvärd är har loggan målad på svärdet (inte dekal) och mycket information inbränd med laser nära basen på svärdet.

Googla fram lite bilder. Kopiorna som finns saknar många av detaljerna.

Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

camyti  
#152578 Har ju grova stockar att kapa upp. På svärdet är det klisterlapp vad ligger priset ca på en sådan såg. verkar något skumt med den tror jag..

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl ms 441-09

wiktor  
#152579 då är det säkert en china såg köp den inte!! :!:

Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

camyti  
#152583 Man måste kunna se på serie nr fall den är äkta eller inte.

   TS
Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152589 Har du bild på den? Oftast går det se på avstånd om det är en kopia för ett tränat öga...

Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

Nonkan  
#152593
camyti skrev:Man måste kunna se på serie nr fall den är äkta eller inte.


Kopierar man en såg kan man även kopiera ett serienummer. Det som händer är att man får ett parti med samma serienummer, så det är lätt att kolla om man har flera sågar.

Har du serienumret tillgängligt kan jag göra en sökning.

Du har ingen bild på sågen/annonsen?

Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

Nonkan  
#152595
camyti skrev:Har ju grova stockar att kapa upp. På svärdet är det klisterlapp vad ligger priset ca på en sådan såg. verkar något skumt med den tror jag..


Är det en kopia så ska du inte köpa den oavsett pris. Dels kan de vara farliga (finns trådar om kopierade sågar med filmer här på skogsforum), och dels stödjer du en industri som inte borde få finnas.

Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

camyti  
#152599 Kan ta kort på sågen på lördag

   TS
Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

camyti  
#152610
Sludent skrev:Har du bild på den? Oftast går det se på avstånd om det är en kopia för ett tränat öga...

Jag ska ta kort på den i helgen så får du avgöra fall det är kopia eller inte

   TS
Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

camyti  
#157957 Fejk eller Äkta vad tror ni och vad ligger priset på en sådan såg på

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl ms 441-09

johan eriksson  
#157959 Det är tyvärr en fejksåg, kinakopia.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms 441-09

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157960 Kopia... ca 700kr.

Användarvisningsbild

Re: stihl ms 441-09

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157962 http://www.stihl.se/isapi/default.asp?c ... efault.htm

Bild

Avatar Fallback

Re: stihl ms 441-09

camyti  
#157978 Ok det kan jag tänka mig. Kändes plastig och rent allmänt dålig har jul bara kört Husqvarna. Men det vart något som inte kändes rätta tack för svaret. Tänker aldrig köpa något kina skit.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).