Motorsåg och handhållet

Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

25 inlägg 18441 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

jimmp  
#144455 ms 260 är en fantastisk så för dom pengarna..

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

Stimpy75  
#144471 Har haft en ms 260 i 8 år nu.
Både hugger och kapar husvärmningsveden med den.
Den har fått mycket pisk genom åren men den bara går och går.
Det lönar sig att ha ett par extra kedjor med sig och fila upp i efterhand.

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

viktor meck  
#144476 jag har haft mest hva men nu när jag säljer och grejar mycket med stihl så tycker jag dom är snäppet bättre. en gammal hva är inte fel, men om man ska köpa en ny såg för ca 5000 så tycker jag att man får mer för pengarna om man köper stihl. men det är vad jag tycker.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

takido  
#144527 Får ge mig ut och kolla och klämma mer på sågarna till helgen och se om man kan få prov såga med dem också hos någon handlare.

Har ännu inte bestämt mig så kom gärna med mer för slag som sagt på lämplig såg.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144570 Vore ju fint om du hittar en utgående modell med garantier och allt men lägre pris
tex Stihl MS 260 som just utgått, en onödigt kraftig såg, men det är ju bara kul.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

takido  
#144589 Var ute och kollade lite på kvällen och fick känna och klämma en stund. Det var en firma som hade några Stihl MS 260 för 4990: - som de kunde sälja dem för nya med garanti. Så nu har man ju ännu mer frågor och funderingar innan man begav sig ut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144621 Då anser jag att det är färdigkollat. Köp en MS 260 och gasa på.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

takido  
#144965 Ja ju mer man är ute och kolla ju mer sågar dycker det upp en Husqvarna 455 Rancher hemma på prov nu. Ett demo såg jag skulle kunna köpa för ca 3200:- kan det vara ett bra köp eller är det Stihl MS260 som är bästa bud?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

viktor meck  
#144971 jag tycker stihl är bättre än husqvarnan

Avatar Fallback

Re: Motorsåg för kapa kamin ved vad välja?

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145014 måste nog hålla med föregående talare,även fast det svider i det oranga hjärtat :(( .men när jag har börjat att jobba som profitionell trädfällare och använder både hva och stihl,så är stihlsågarna mer robusta,och bättre ihopskruvade känns det som! lutar nog åt att min älskade 346:a så småning om kommer att bli utbytt till en 261:a,om inte hva 550:n när den kommer kan övertyga mig om att köpa den istället! ni som har 261:or och har kört dom en stund kan kanske ge ett utlåtande!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).