Motorsåg och handhållet

545fx/t ?

19 inlägg 10491 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 545fx/t ?

Naders  
#174783 Ni som köpt 545:or och röjer för fullt.....
Kände ni också på 555 isf och vad var det som fick er att välja 545 istället?
Klarar 545:an en större klinga (225mm) lika bra som 555?
Läste att effekten var 2.2kW resp. 2.8kW så någon skillnad bör det väl vara men när kommer den extra "krämen" till användning?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 545fx/t ?

meknisse  
#174795 Av det ni diskuterar är min uppfattning att en röj/motorsåg ska kunna justeras av den som kör utan hjälp från en verkstad.

Avatar Fallback

Re: 545fx/t ?

Olav  
#175126 om det ska vara 200 eller 225mm klinga verkar ju vara en smak sak....
(Kanske även hur förgasaren är justerad, men det är bara vad jag misstänker då jag prövat 2 olika exemplar då den ena orka bra och den andra dåligt)

Har även en 355.... men har inte kört den parallelt... men jag upplever 545:an som endast märkbart svagare....
Däremot är den smidigare, mindre att släpa på, och den vibrerar mindre... de väl därför man valde den.
Sedan verkar den vara rätt törstig..... så kanske min inte är helt justerad ännu.... fast i övrigt går den bra nu. (efter förgasarbyte)

   TS
Avatar Fallback

Re: 545fx/t ?

röjjare  
#184046 Den går bra nu "min" 545a. Har kört den en mer än månad.
345:ans vinkelväxel gick sönder så det blev att köra 545an istället och efter ett tag började 545an gå riktigt bra.

Det ända som jag har att påpeka nu är att det luktar mer avgaser om 545an än 345an + att den drar mer bensin och går piss den första minuten då man startar den.
Annars är den stark och bra, starkare än 345. Fungerar även med 225 klingan.

Ps. Jag kör 345 igen, mest pga bränsleförbrukningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).