Motorsåg och handhållet

Stihl fs 460

24 inlägg 13169 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl fs 460

BM 35  
#140122 Vad tycker ni om Stihl fs 460 ni som kört den en sommar?

På min så rasade vinkelväxeln efter 3 månader!,,Inte riktigt likt Stihl,,så tycker jag den inte är lika stark som 480 fast det ska va samma effekt



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

Nonkan  
#140136 Det var ett monteringsfel i fabrik som har gjort att en del av de tidigare fått problem med växlarna. Problemet är åtgärdat, och du bör ha fått ny växel på garantin. Shit happens.

460 är mer en ersättare till 450, så den bör kännas aningen svagare än 480, men bättre bottenvrid och lägre bränsleförbrukning.

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

BM 35  
#140145 ja vinkelväxeln är fixad,,förbrukningen är ju ungefär som en inkörd 480 kanske lite mindre,,,lite rappare är motorn,,men tappar i grov röjning jämfört med 480,,

Ska bli intressant att prova 490 när den kommer,,,ser den ut som 460 med lika vikt och så

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140252 Ingen fettplugg till vinkelväxeln! Känns lite som kinesiskt engångsbruk. Vi premiärkör vår 460 idag.

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

Nonkan  
#140255 De flesta vinkelväxelhaverierna beror på att man överfyller med fett som expanderar och skjuter packningen mot riggröret med allt fett i riggen som resultat.

Jag tror permanentsmort kommer funka riktigt bra.

Användarvisningsbild

Re: Stihl fs 460

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#140263 vi har haft problem med en förgasare, en drivaxel samt att någon maskin går riktigt dåligt med en större klinga, men resten av maskinerna fungerar bra, vi har för tillfället 7 lr 8 460:s som i princip används dagligen från början av maj.
blir spännande att se hur dom klarar vintern!

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

fs480  
#140762 Har kört den sedan juni och fått byta vinkelväxeln tre ggr, senast idag. ( nya på garantin) ska visst vara åtgätdat nu. 480 hade jag aldrig något problem med när det gäller vinkelväxeln. Den går annars riktigt bra, tycker den är något starkare än 480. 490 blir lite tyngre och större i omfång, ca 3,5 hk.

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

Magma  
#149394 Har haft en sen i våras men har inte haft nått problem alls med vinkelväxeln, Nu går den inte daglig drift, utan det blir en vecka lite då och då.
Men jag funderar om det går att tvätta luftfiltret, blåser det rent med tryckluft men det blir ju en del skit som inte går att blåsa bort. Någon som vet?

Användarvisningsbild

Re: Stihl fs 460

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149395 I ett obevakat ögonblick....
In med det i diskmaskinen....

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

peter399  
#149552 "På min så rasade vinkelväxeln efter 3 månader!,,"
"Ingen fettplugg till vinkelväxeln! Känns lite som kinesiskt engångsbruk."
"Vi har haft problem med en förgasare, en drivaxel samt att någon maskin går
riktigt dåligt med en större klinga."
"Har kört den sedan juni och fått byta vinkelväxeln tre ggr, senast idag"

Hoppsan ... Verkar som om Stihl släppt ngt på marknaden som inte är
ordentligt utprovat. Var är huggarn nu då ?? ;) ;) ;)

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

haggloader  
#220810 Går det att utrusta 460 med ett trimmerhuvud?

Hur ska jag tänka om jag ska använda röjsågen i skog och i gräs?

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

superglue  
#220816 HAr snart haft min 490 i ett år och har bytt en vinkelväxel och en drivaxel, iofs på garantin, men som stihlman tycker jag det känns lite husqvarnaaktigt :P Annars går hon fint sågen, stark och lättstartad, dock lite tung. Eftersom jag har en fs480 kvar så kommer jag ibland på mig själv med att använda den mer än nysågen :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220831 Ja, sina gamla 480 ska man vara rädd om. Har två. :smile:

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

superglue  
#220862
Skogsola skrev:Ja, sina gamla 480 ska man vara rädd om. Har två. :smile:



Ska nog hålla igång min några år till med, då jag har en reservsåg som jag ramlade ut för ett stup med och böjde axeln, så där finns det reservdelar :wink:

Avatar Fallback

Re: Stihl fs 460

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220975 Her, i Norge får vi fortsatt kjøpt nye 480! :smile:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).