Motorsåg och handhållet

Stulet

5 inlägg 2692 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stulet

larbyl  
#135142 hej hej,

Ni kan aldrig gissa... Jag har blivit bestulen på min Husqvarna 357 xp samt tillhörande skyddshjälm. I mitt garage, fullproppat med prylar av värde och mer lättillgängliga saker så har de stökat sig fram, snott ENDBART min fina motorsåg med skyddshjälm. Vad är oddsen för det i mitt garage under full dag med hantverkare som springer fram och tillbaka, en fru som pusslar i trädgården och ett par barn som springer omkring...

Jag bor dessutom i Täby, en förort norr om stockholm, vilka stockholmsungdomar vet vad det är för såg och kan hantera den...? Låter osannolikt.

Är det ngn som får ett erbjudande om en sådan såg med tillhörande hjälm så får ni gärna höra av er... Jag har en del kvar att kapa inför vintern.. Suck vad tröttsamt...

Tack!
L



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stulet

Jejk  
#135149 Hantverkare kan säkert en del om motorsågar. Inte misstänkta?

Annars är det väl bara att hålla koll på blocket närmaste tiden.

Avatar Fallback

Re: Stulet

larbyl  
#135151 Vill inte tro att hantverkarna har snott den, det vore ganska korkat av dem, men man ska aldrig säga aldrig...

sant sant, jag håller ögonen öppna där...

   TS
Avatar Fallback

Re: Stulet

Pompe  
#135153 Se till att få med serienumret eller annan märkning/kännetecken i polisanmälan. Brukar vara svårt att identifiera dem annars. Motorsåg Husqvarna 357 xp i godssökning hos polisen när de anträffar en likadan såg kan ge flera träffar och utan kännetecken får tjuven tillbaka sågen även om polisen fattar att den är stulen, måste kunna bevisa att det är just din såg )att den är stulen).

Avatar Fallback

Re: Stulet

Simpa  
#135830 Inte för att detta har något med detta fallet att göra men våran gård hade för några dagar sen inbrott och vi blev bestulna på två nya Stihl ms 200 + våran grannes nya fyrhjuling. För jävligt att folk ska ta andras ägodelar...tjäna ihop till era egna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).