Motorsåg och handhållet

Ny såg!

8 inlägg 3315 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny såg!

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10502 Kunde inte låta bli, köpte en Stihl MS 200 i Torsdags.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10504 Gratulerar!!!
den kommer du vara nöjd med. måla den orange så blir du ännu nöjdare!

SKämt o sido får vi en rapport o lite bilder från första fällningen så är vi mer än glada.

får man fråga vad du fick ge?

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10506 5800 spänn inkl. moms å me en kjedja å filar. De sitter 1,1 mm kjedja på den å 12" svärd. Den väger nästan lika lite som mina pojkars leksaks såg. Har redan tagit den i produktion, håller på me en röjning där det är mycke björkbuketter. Är tok nöjd me den så här långt.

   TS
Avatar Fallback

JAG HAR OCKSÅ FÖRÄLSKAT MIG I STIHL

ROLAND  
#11133 Jag som inte är särskilt teknisk, har förälskat mig i Stihls såg med snabbkedjespänning.

Har en MS 180 på Fårö där jag bara kapar ved från stora tallgrenar som har blåst ned och enar som har lagt sig (finns ingen skog)
I småland där far o mor bor och har riktig skog kör jag " en riktig" såg MS260.

Är väldigt förtjust i snabbkedjefästet i skogen. Brukar fila 2 st kedjor på kvällen innan och när kedjan blir slö byter jag istället för att fila.

Funkar alldeles utmärkt när jag gallra/röjer och samtidigt fixar vinterveden till föräldrarna.

Pappa har alltid kört HVA/Jonsered, men jag har fått till och med han att gilla 260:an

:shock:

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11148 Ville också ha en,men plånboken skrek så det fick bli en Dolmar ps401 istället. Mindre än halva priset med ung samma spec.Känns lite plastig o kantig men än så länge går den hyfsat med stihl PM1 kedja. Originalkedjan var rätt usel med bl.a två vänstertänder efter varann.

Nu är jag lite sugen på att prova nya ms192. Med vikt på 3,3kg skulle man nästan kunna ha den i bältet istället för kniven..

/Nisse

Avatar Fallback
peter399  
#11248 Tycker det är dålig fart här på forumet så jag spinner vidare på nya såg tråden.

Fick en ny 2171:a av min fru i bröllopspresent ! Det kallar jag riktig kärlek det.

http://www.arboristsite.com/attachment.php?attachmentid=55819&d=1187299910

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11249
peter399 skrev:Tycker det är dålig fart här på forumet så jag spinner vidare på nya såg tråden.

Fick en ny 2171:a av min fru i bröllopspresent ! Det kallar jag riktig kärlek det.

http://www.arboristsite.com/attachment.php?attachmentid=55819&d=1187299910


kan man skicka kärringen på dressyr kurs till din fruga?

Avatar Fallback
peter399  
#11251 Tror hon var ganska less på mitt tjat om 372/2171 så hon gick och köpte en så det blev tyst ;) Så där ser ni, uttröttningsprincipen lönar sig i längden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).