mån 09 jul 2007, 21:55#10343... på min 339xp.
Enkelt att fixa?
/Tummen mitt i handen
Motorsåg och handhållet
Startsnöre av...
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 09 jul 2007, 21:58#10344jupps. det är enkelt. Kostar 400 kr om du lämnar in det.
Öpnna sågen, alltså ta bort start apparaten, trä i nytt snöre sätt tillbak montera ihop testa.
Om du vill o ger mig din e-post så kan jag maila över HVA handbok hur du gör.
OBS en varning, det sitter en fjäder där.. lek inte med den.
Öpnna sågen, alltså ta bort start apparaten, trä i nytt snöre sätt tillbak montera ihop testa.
Om du vill o ger mig din e-post så kan jag maila över HVA handbok hur du gör.
OBS en varning, det sitter en fjäder där.. lek inte med den.
Allt under 100cc och kortare än 28'' är fjolligt.
mån 09 jul 2007, 22:37#10345Kan säga att du bör nog lämna in om du har tummen mitt i handen
Min polare skulle testa o byta själv
det resultera i att dels fick han inte dit snöret
och dels lossa fjädern
jag skulle få dit den jädundrans fjädern höll på i en timme utan o lyckas
sen kom min mosters man som e van han bara tog lite ståltråd band ihop fjädern och la dit den sen knipsa han en ståltråd i taget så den kom på plats
Däremot om du lyckas med att inte få loss fjädern så har du gjort ett bra jobb och spart kanske 360kr ?
vet inte vad snöre kostar å köpa..
Min polare skulle testa o byta själv
det resultera i att dels fick han inte dit snöret
och dels lossa fjädern
jag skulle få dit den jädundrans fjädern höll på i en timme utan o lyckas
sen kom min mosters man som e van han bara tog lite ståltråd band ihop fjädern och la dit den sen knipsa han en ståltråd i taget så den kom på plats
Däremot om du lyckas med att inte få loss fjädern så har du gjort ett bra jobb och spart kanske 360kr ?
vet inte vad snöre kostar å köpa..
tis 10 jul 2007, 11:32#10362Det fixar du nog!
Av med apparaten.
Dra/klipp bort rester av det gamla snöret.
Trä in det nya snöret utifrån (handtagssidan) o in.
(om du måste så ta av hjulet. Men var försiktig så inte fjädern flyger ut)
Knyt en bra liten snurring i ändan invid linhjulets insida o dra till.
Sätt i handtaget i ändra ändan.
Spänn upp fjädern. genom at hålla i snöret o snurra linhjulet som om det matade ut.
Montera start. Köp tårta för 300 till kvällsfikat.
Stå stolt vid bordet o säg Jag Kan!!!!!
Av med apparaten.
Dra/klipp bort rester av det gamla snöret.
Trä in det nya snöret utifrån (handtagssidan) o in.
(om du måste så ta av hjulet. Men var försiktig så inte fjädern flyger ut)
Knyt en bra liten snurring i ändan invid linhjulets insida o dra till.
Sätt i handtaget i ändra ändan.
Spänn upp fjädern. genom at hålla i snöret o snurra linhjulet som om det matade ut.
Montera start. Köp tårta för 300 till kvällsfikat.
Stå stolt vid bordet o säg Jag Kan!!!!!
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se
tis 10 jul 2007, 13:39#10371Okej, nu är det fixat. Sågen startade och inga delar lossnade och flög av...
Stod bra instruktioner i medföljaden bruksanvisning, faktiskt. Av med kåpan, av med linhjulet (försiktigt). Tog det gamla snöret, det blev kanske 3-4cm kortare, men jag tror inte det gör något, va?
Eftersom jag var lat och inte fick upp handtagsknuten, så fick jag peta in snöret bakvägen med hjälp av ståltråd. Två ggr, eftersom jag första gången glöm att trä på både handtaget och kåpan...
Spände snöret genom att spänna linhjulet, och sedan linda på snöret. Det är väl så det är tänkt, va?
Jag kunde!
Stod bra instruktioner i medföljaden bruksanvisning, faktiskt. Av med kåpan, av med linhjulet (försiktigt). Tog det gamla snöret, det blev kanske 3-4cm kortare, men jag tror inte det gör något, va?
Eftersom jag var lat och inte fick upp handtagsknuten, så fick jag peta in snöret bakvägen med hjälp av ståltråd. Två ggr, eftersom jag första gången glöm att trä på både handtaget och kåpan...
Spände snöret genom att spänna linhjulet, och sedan linda på snöret. Det är väl så det är tänkt, va?
Jag kunde!
TS
fre 13 apr 2012, 22:43#170761Oftast betyder tummen mitt i handen egentligen bara att kunskap inom området saknas
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).