sön 08 jul 2007, 23:00#10301Hittade denna annonsen
http://www.blocket.se/vi/12258433.htm?ca=10_s
Är till röjsåg och man röjer med kätting som snurrar
vilka maskiner kan man ha det på?
Funkar det bra o röja sly osv med?
Motorsåg och handhållet
Röja med kätting
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 09 jul 2007, 07:30#10304
funkar jätte bra till mindre sly upp till tum tjocklek men se till att det finns ett ordentligt klingskydd som täcker hela kettingen bakåt man kan säga att du behöver från 45cc och uppåt.
pgo_jim skrev:Hittade denna annonsen
http://www.blocket.se/vi/12258433.htm?ca=10_s
Är till röjsåg och man röjer med kätting som snurrar
vilka maskiner kan man ha det på?
Funkar det bra o röja sly osv med?
funkar jätte bra till mindre sly upp till tum tjocklek men se till att det finns ett ordentligt klingskydd som täcker hela kettingen bakåt man kan säga att du behöver från 45cc och uppåt.
mån 09 jul 2007, 12:52#10308Har du provat den?
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
mån 09 jul 2007, 19:38#10328jo tacka fan för att jag har kört med kätting abslout det bästa vid stenigterräng där det är svårt att komma åt med vanlig klinga eller gräsklinga stubarna blir fransiga av den och då skadar det djur mindre än vad en halvspetsig stubbe gör perfekt om man skall röja en häst hage då kan man köra den så jorden ryker om det.
mån 09 jul 2007, 20:12#10334Jag har sett dessa, men efter erfarenhet av betes putsare o blastare med länkar, har jag lite rädsla för snurrande länkar....
Jag antar att dessa är av lite bättre kvalisort o håller bra.
Jag antar att dessa är av lite bättre kvalisort o håller bra.
tis 10 jul 2007, 09:08#10353
Min erfarenhet är att den "äter" plastknivar om man kör vid t.ex. staket.
pgo_jim skrev:Nisse
vad är flexiblade? nån klinga eller är det nått annat?
Vad tror ni om Husqvarnas plast"rulle" med 3 utbytbara plastknivar som åker ut när man gasar?
Min erfarenhet är att den "äter" plastknivar om man kör vid t.ex. staket.
tis 10 jul 2007, 16:07#10374
Flexiblade är en typ av kraftig tråd som tål en del grovt.Den ligger ej på rulle,utan man får ta en färdig längd och trycka igenom en metalltrissa som låser så man får två(eller fyra) trådändar att röja med.
Plastkniven ser klart skör ut.
/Nisse
pgo_jim skrev:Nisse
vad är flexiblade? nån klinga eller är det nått annat?
Vad tror ni om Husqvarnas plast"rulle" med 3 utbytbara plastknivar som åker ut när man gasar?
Flexiblade är en typ av kraftig tråd som tål en del grovt.Den ligger ej på rulle,utan man får ta en färdig längd och trycka igenom en metalltrissa som låser så man får två(eller fyra) trådändar att röja med.
Plastkniven ser klart skör ut.
/Nisse
tis 10 jul 2007, 22:55#10385Flexiblade
Finns lite andra modeller med
Man kan ju välja att ha två trådar om man har lite lenare maskin. Med de grövsta trådarna tycker jag man kan få ner de mesta. Är kanonnöjd.
Va så trött på dom där vanliga man ska mata ut tråd. Tråden gick ständigt av vid hålet, skavdes av.
Kedjan verkar intressant men farlig...

Finns lite andra modeller med
Man kan ju välja att ha två trådar om man har lite lenare maskin. Med de grövsta trådarna tycker jag man kan få ner de mesta. Är kanonnöjd.
Va så trött på dom där vanliga man ska mata ut tråd. Tråden gick ständigt av vid hålet, skavdes av.
Kedjan verkar intressant men farlig...
ons 11 jul 2007, 19:05#10390Denna finns dock på rulle med har jag sett...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).