Motorsåg och handhållet

Röjsågskort

7 inlägg 4059 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjsågskort

calle336  
#131036 Halloj
Har funderingar på att ta röjsågsskortet. Men frågan är nu om det är en bra utbildning. Har inte donat så mkt med röjning så skulle behöva lära mig lite tankesätt osv hur man ska tänka när man röjjer. Om man tar kortet får men det då eller är det bättre att satsa på en annan utbildning?
Har ju tagit Motorsågskortet och det är ju bara säkerhet och inte så mkt tankesätt om ni förstår hur jag menar.

Mvh Calle



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

JD 2006  
#131048 Det är nog mest som med motorsågskortet har jag för mig....

Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

slatte  
#131069 Jag har tagit det nya röjsågskörkortet, för bara ett par månader sedan.
Enligt min mening så tyckte jag att det inte var så meningsfullt, kanske beror det på att jag har röjt en hel del förut.
Dock så tyckte en del som inte hade kört så mycket tidigare att kursen var vettig och givande.
Men annars så var reflektionerna efter kursens slut rätt så eniga bland deltagarna. De som hade kört/jobbat med tyckte att kursen inte var så givande. Medans nybörjarna var mer positiva till kursen.

Jag har även tagit motorsågskörkortet som jag tycker var väldigt bra både för nybörjare och erfarna huggare.

Användarvisningsbild

Re: Röjsågskort

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131103 Jag är tveksam till röjsågskortet. För mig kändes det konstruerat och inte helt verklighetsförankrat. En "vanlig" röjkurs utan att behöva lägga tid på att göra röjkortsprovet tror jag är bättre.
Men självfallet har även detta fördelar och man lär sig alltid något nytt.

Användarvisningsbild

Re: Röjsågskort

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#131359 Att jobba en vecka med en erfaren röjare är förmodligen bästa kursen!

Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

JD 2006  
#131366
Huggarn skrev:Att jobba en vecka med en erfaren röjare är förmodligen bästa kursen!


Det är ju helt klart en bättre erfarenhet faktiskt :-bd

Avatar Fallback

Re: Röjsågskort

calle336  
#131376 ja visst e de nog så. Får försöka hitta nån sån här i närheten :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).