Motorsåg och handhållet

Stihl 026

3 inlägg 4937 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 026

baconpastej  
#123459 Hej.
Är ny här på forumet och har en liten fundering.
Jag ska skaffa en motorsåg för att såga ved till min braskamin, mestadels björk. Den kommer att användas väldigt sällan så jag behöver ingen ny såg, men det känns roligare att ha en egen såg än att behöva låna. Har hittat en begagnad Stihl 026 som verkar intressant.

Är detta en bra såg? Vad jag har förstått är det föregångaren till Ms 260 och den verkar vara populär bland de som har den.

Finns det reservdelar att få tag på och hur gammal kan sågen vara?

Har ni några andra förslag på sågar, eller kanske rentav någon såg över så är jag intresserad.

Tacksam för svar/
Erik, Umeå



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl 026

Filip_björndahl  
#123496 Hyvä moottorisaha.

Det är en fin såg den funkar till att hugga ved och det mesta som man kan sätt kedjan i med i alla fall.
Vill man ha stihl även på vedbacken för snygg är den (om nu en motorsåg kan vara det) . Annars är en gammal björn stark partner bra och billig. Reservdelar finns det got om för det är i princip samma såg som MS260. jag har en 260 och är nästan nöjd med den. För jag tycker den varar för lite när man kvistar små första gallrings granar.

Användarvisningsbild

Re: Stihl 026

swe#kipp  
#123528 En driftsäker och stryktålig såg så den lämpar sig väl till att såga ved med :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).