Motorsåg och handhållet

Billigast kjedja & svärd??

27 inlägg 11236 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15202 Hur mycket ligger frakten på?
Säljer han filmall till 1,5 kedja också?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
XP  
#15203 Han tar 125kr för frakten, Jag brukar beställa ihop med någon så blir fraktkostnaden lägre.

Användarvisningsbild

cbe system

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15204 I Karlstad finns ett ställe, om det är billigast vet jag inte :D

http://dedi57.aname.net/~cbesyste/index.php?page=shop.browse&category_id=86&option=com_virtuemart&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2

Kolla under motorsågstillbehör

Användarvisningsbild
XP  
#15205 Verkade ha bra priser där, Får bli ett besök där nästa gång jag är i karlstad.

Avatar Fallback
fm  
#15253 Kolla på Swedol dom har billiga svärd och kedjor

Användarvisningsbild
Christer j  
#15289 Sewdols grejer är helt ok,inte sämre än husquarna i alla fall.Lite mjukare tänder tycker jag,lättare att fila.Filar hellre lite o ofta.

Användarvisningsbild
masterchief  
#15292 Hade ett snack med säljaren på iggesund angående swedols maskinkedjor.
Jag hävdade det var iggesund, han förnekade inte det men sade att de inte hade samma kvalitetssäkring som de vanliga igesssund XL.
Det måhända att det inte är samma kvalitet, men jag har då inte märkt någon skillnad.
Tillägas bör att jag har samma pris hos iggesund som hos swedol.
Jag kkör nu mest med Iggesunds, för gillar deras svärd bättre än Swedol.
Håller mer fub med skördaren om man inte klantar sig :oops:

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15339 Använder själv swedols kedjor och svärd till skördaren tycker det fungerar bra märker då ingen skillnad mot iggesund eller oregon körde med senaste svärdet ca 300 tim i gallring är väl ok tycker jag :wink:

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15350
masterchief skrev:Hade ett snack med säljaren på iggesund angående swedols maskinkedjor.
Jag hävdade det var iggesund, han förnekade inte det men sade att de inte hade samma kvalitetssäkring som de vanliga igesssund XL.
Det måhända att det inte är samma kvalitet, men jag har då inte märkt någon skillnad.
Tillägas bör att jag har samma pris hos iggesund som hos swedol.
Jag kkör nu mest med Iggesunds, för gillar deras svärd bättre än Swedol.
Håller mer fub med skördaren om man inte klantar sig :oops:


Swedelos svärd o kjejdor kommer från Iggesunds..

   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#15351 Visst gör de det, men på svärden märker man viss skillnad, speciellt om man jämför mer nya R-serien.

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15698 ja det götr man men det är samma tillvekrar med olika modeller bara.

Du kan ju köpa elextrolux svärd som är huswvarna, jonsered, eller partner. men det är fortfarande elextrolux som tillverkar de.

ja ja ingen djup diskussion nu,

   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17437 Husqvarna, Jonsereds med mfl. Deras laminerade svärd är inte alls något vidare i hållfasthet.
Håller mig till Iggensunds homogena svärd i stället.
Dom köper man rätt billigt hos Swedol. Dom har erbjudande i bland. sist köpte jag vid deras erbjudande 10st. kommer inte ihåg pris men dyrt var det inte.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).