Motorsåg och handhållet

Beteckning på motorsåg?

4 inlägg 2344 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Beteckning på motorsåg?

Snipps  
#120989 Hej! Jag har ärvt en motorsåg efter en släkting, den är väl använd ingen text syns på den, allt jag kan läsa är Husqvarna och ett nr; 241718. Kan någon säga vilken sorts såg detta är? Då blir jag glad!! :wink: Hus :wink: :@) [color=#804040][/color]



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Beteckning på motorsåg?

Phantom  
#120990 Jag tror det skulle vara lättare om du kunde lägga in en bild på sågen.

Avatar Fallback

Re: Beteckning på motorsåg?

Nonkan  
#121016
Phantom skrev:Jag tror det skulle vara lättare om du kunde lägga in en bild på sågen.



Precis. Serienumret är ett löpnummer för hela linan/fabriken (och därmed modelloberoende), och ganska kort för att vara ett sådant. Enligt standarden som använts de senare åren skulle sågen vara exemplar nr 718 tillverkad V41 antingen 1982 eller 1992, men jag har ingen större koll på om Husqvarna jobbade så på den tiden.

Användarvisningsbild

Re: Beteckning på motorsåg?

totte  
#121020
Phantom skrev:Jag tror det skulle vara lättare om du kunde lägga in en bild på sågen.


Skulle vilja förstärka det yttrandet till att det är omöjligt om vi inte får se bilder på sågen, helst från alla sidor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).