Motorsåg och handhållet
Motorsåg och handhållet min röjsåg Husqvarna 244rx

tor 09 jul 2020, 19:19#655239
Far säger alltid, en skruv skall dras som en kvinna i en mans famn, hon ska känna sig trygg men inte sitta fast...
Dra inte för hårt, det blir bara tråkigt då..
😉 😉 😀
ALEPINNEN skrev:Man får ha lite fingertopps känsla då 👍
Far säger alltid, en skruv skall dras som en kvinna i en mans famn, hon ska känna sig trygg men inte sitta fast...
Dra inte för hårt, det blir bara tråkigt då..
😉 😉 😀
tor 09 jul 2020, 19:22#655240Ligger något in det!! 👍 Ska bli riktigt roligt att få i gång den sågen!! 👍
TS
tor 09 jul 2020, 20:50#655285Har en fundering, röjde sly åt kommunen här , hemma, för många år sedan, kommer i håg att ja hade ett rätt så långr rör på röjaren, det var en Huskvarna, men ja kommer inte ihåg vilken modell det var, den kom från Huskvarnas exprement-verkstad, funderar finns det längre rör till Huskvarna 252rx?
TS
tor 09 jul 2020, 21:00#655289Rx sågarna var och är främst tänkta till skogsröjning...
R sågarna däremot var mer åt gräs hållet..
Så det är möjligt att man utvecklat något åt dessa...
Är isåfall Hva
240-245R
250R
252R
Som gäller att leta bland...
R sågarna däremot var mer åt gräs hållet..
Så det är möjligt att man utvecklat något åt dessa...
Är isåfall Hva
240-245R
250R
252R
Som gäller att leta bland...
tor 09 jul 2020, 21:08#655293Jaaaa...skulle tro att det är bara att byta riggrör och drivaxel, det är det lätta..
Det svåra är att förlänga...
Svetsa är svårt i dessa utan att axeln blir för hård och brister...riggen går nog att förlänga..
Det svåra är att förlänga...
Svetsa är svårt i dessa utan att axeln blir för hård och brister...riggen går nog att förlänga..

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).