Om jag vill ha en fort så kan jag ju köpa på nätet, maskinlippet skriver de ska få den i lager i morgon.
Men jag gillar inte den idén.
Lutar åt en 550 tills vidare och så kan jag köpa huggarkängor också.
Midnattsmekaniker.

Williamm skrev:Jag beställde för sent, så leverans har flyttats fram till mars.
Om jag vill ha en fort så kan jag ju köpa på nätet, maskinlippet skriver de ska få den i lager i morgon.
339 skrev:Williamm skrev:Jag beställde för sent, så leverans har flyttats fram till mars.
Är restade till mars?
339 skrev:Både 560 och 562? Undra om husqvarna har problem med underleverantörer? Jag väntar på ett vevparti till en såg som de bara skjuter framåt i tiden.
JohannesG skrev:Nyfiken fråga. Varför 16" till en 562?
Williamm skrev:JohannesG skrev:Nyfiken fråga. Varför 16" till en 562?
För att jag redan har både 18" och 20" Jag ville köpa utan svärd och kedja men det får man inte. Då ville jag har 16" för det har jag inte, och jag vill testa det. Jag gillar kraften i min gamla 562, men 18" kändes lite långt för kvistning ibland.
Men 18" är nog bäst egentligen.
Tilläggas bör. Hva:s svärd har inte bästa kvaliteten. 16" kommer jag inte använda så mycket så då kommer det hålla ett tag. Men 18" för deras pris, då köper jag hellre Stihl, Canon Suguhara, eller Tsumura.
anersimyra skrev:Orkar sågen med så är en stor 3/8 av flera anledningar helt klart att föredra..💪🪓🙂
339 skrev:Williamm skrev:JohannesG skrev:Nyfiken fråga. Varför 16" till en 562?
För att jag redan har både 18" och 20" Jag ville köpa utan svärd och kedja men det får man inte. Då ville jag har 16" för det har jag inte, och jag vill testa det. Jag gillar kraften i min gamla 562, men 18" kändes lite långt för kvistning ibland.
Men 18" är nog bäst egentligen.
Tilläggas bör. Hva:s svärd har inte bästa kvaliteten. 16" kommer jag inte använda så mycket så då kommer det hålla ett tag. Men 18" för deras pris, då köper jag hellre Stihl, Canon Suguhara, eller Tsumura.
Vad är din åsikt då det gäller .325 vs 3/8 delning på kedjorna?
Williamm skrev:MK Skev förut: I lager 12-08. Nu skriver de ej i lager och inga datum.
Min Åtf kan inte längre lägga den i varukorgen, varken motorenhet eller med svärd och kedja.
Men det jag beställt har datum 24-03-03 Så jag ligger kanske inte så illa ute.
339 skrev:Williamm skrev:MK Skev förut: I lager 12-08. Nu skriver de ej i lager och inga datum.
Min Åtf kan inte längre lägga den i varukorgen, varken motorenhet eller med svärd och kedja.
Men det jag beställt har datum 24-03-03 Så jag ligger kanske inte så illa ute.
Verkar ta tid få ut 562:orna. Återförsäljarna har fått väldigt lite info de också. Vill helst köpa hos närmaste återförsäljare och inte över nätet. Det lär väl komma uppdateringar av autotune med tiden. Då är det bra att ha handlat lokalt.. Finns fler fördelar också.