Motorsåg och handhållet

Stihl RS / RM PRO - Ny 1,3 mm .325 sågkedja

81 inlägg 29078 visningar 13 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna

Re: Stihl RS / RM PRO - Ny 1,3 mm .325 sågkedja

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Odalbonden skrev:
anersimyra skrev:Drivlänken tar uppenbarligen i botten på spåret så den kombinationen är oanvändbar..🤨

Märkligt..Då kedjan har rätt specifikation för att passa.Har dessutom aldrig sett ett stihlsvärd i 1.3mm 325 med 56dl...

Å jo Oregon lagde dette, Oregon speedcut.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Odalbonden  
can skrev:
Odalbonden skrev:
anersimyra skrev:Drivlänken tar uppenbarligen i botten på spåret så den kombinationen är oanvändbar..🤨

Märkligt..Då kedjan har rätt specifikation för att passa.Har dessutom aldrig sett ett stihlsvärd i 1.3mm 325 med 56dl...

Å jo Oregon lagde dette, Oregon speedcut.

Har du sett ett Stihlsvärd som tar en 325 1.3mm kedja med 56 dl? Jag hittar då inget i dagsläget.Kanske dom hade förut.Det kommer nog funka bra med rm pro på Speedcut svärdet trots allt 👍

Tor R  
#902341Lite besvikande att det inte finns någon standard, märke til märke 1,3 smal kedja.

Om det hade varit jag som hade stått där med det resultatet hade jag blivit förbannad.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
Tor R skrev:Lite besvikande att det inte finns någon standard, märke til märke 1,3 smal kedja.

Om det hade varit jag som hade stått där med det resultatet hade jag blivit förbannad.

Jag har mätt djupet i svärd spåret på 3 olika märken,med minst sagt olika resultat... Alla 325 1.3mm. S k pixel/narrow kerf.Light 04 har 2mm djupare spår än Speedcut och 1mm djupare än x force 🤔

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Odalbonden skrev:
Tor R skrev:Lite besvikande att det inte finns någon standard, märke til märke 1,3 smal kedja.

Jag har mätt djupet i svärd spåret på 3 olika märken,med minst sagt olika resultat... Alla 325 1.3mm. S k pixel/narrow kerf.Light 04 har 2mm djupare spår än Speedcut och 1mm djupare än x force 🤔

Jag har gett upp att hålla koll på svärd och kedjor - det är en djungel för en amatör som mig 🤔
Av det följer att jag håller mig till det jag vet funkar och är mycket skeptisk till nya saker.
Men, jag gick över till Light 04 ett par år tillbaka med kedjor från Oregon, eftersom
de är mer lättfilad än Stihlkedjorna.

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#902393Svärdspåret ska filas rakt när det förekommer slitage.
Djupare har alltså längre livstid. 😀

Annons:
Skogshubben
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).