fre 27 jul 2007, 14:55#10687det är en gammal sak, ingen riktig tanaka mer plagiat
köpte den i second hand butik för en 10a
Motorsåg och handhållet
Kines

mån 27 aug 2007, 12:21#11252Tänkte bara ge mina synpunkter på MS170 eftersom jag har en sån:
Måste säga att jag blev imponerad av den lille rackaren då jag testade den första gången. Motorn går perfekt både på tomgång och fullgas.
Luftfiltret har OK rengöringsintervall, i alla fall för att vara en Stihl. Bättre än på 026:an. Fungerar bra till: Ta ner buskar och träd i trädgården,
röjning, kapa kvarglömda kvistar vid av/på-lastning, byggsåg!, reservsåg om man klämmer den andra. Kapar förhållandevis snabbt med den lilla Piccokedjan, drar väl inte så mycket effekt. Kedjespänningen från sidan funkar lika bra som på Stihls "riktiga" sågar. Kan rekommenderas för priset. Dock inget för ex.vis normal gallring, då man vill få så mycket gjort som möjligt på kort tid. Då bör man satsa på en proffssåg i 50cc klassen tycker jag.
Måste säga att jag blev imponerad av den lille rackaren då jag testade den första gången. Motorn går perfekt både på tomgång och fullgas.
Luftfiltret har OK rengöringsintervall, i alla fall för att vara en Stihl. Bättre än på 026:an. Fungerar bra till: Ta ner buskar och träd i trädgården,
röjning, kapa kvarglömda kvistar vid av/på-lastning, byggsåg!, reservsåg om man klämmer den andra. Kapar förhållandevis snabbt med den lilla Piccokedjan, drar väl inte så mycket effekt. Kedjespänningen från sidan funkar lika bra som på Stihls "riktiga" sågar. Kan rekommenderas för priset. Dock inget för ex.vis normal gallring, då man vill få så mycket gjort som möjligt på kort tid. Då bör man satsa på en proffssåg i 50cc klassen tycker jag.
----------------------------------------------------------------------
CS2171WH, 262XPG, 353G, 346XPG NE, MS170, 2x244RX, FS480, 535FBx
ons 29 aug 2007, 06:44#11274Märkena är jämna idag. Finns inget som riktigt drar ifrån.
Man får se till pris o modeller vilket ställer högre krav på köparen.
Märkena har sina bra o dåliga modeller. De i de lägre prisklasserna är väldigt lika i kvalisort o hållbarhet.
Man får se till pris o modeller vilket ställer högre krav på köparen.
Märkena har sina bra o dåliga modeller. De i de lägre prisklasserna är väldigt lika i kvalisort o hållbarhet.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
fre 31 aug 2007, 10:13#11300I Sverige kan det löna sig att köpa Stihl. Har sett nya 260 för 4990 och 361:or för 59990 eller var det 6990. I vilket fall lägger Stihl sig lågs i pris på HVA's hemmamarknad. Kan tänka mig att det är det motsatta förhållandet i Tyskland. I USA är HVA billigare än Stihl, här tvärtom etc.
Som någon sa, båda gör bra sågar, är väl mer en smaksak vad man vill ha. Jag kör hellre HVA pga luftfilter och reglage. Sen gillar jag inte Stihls feta arsle. Det har de ju förbättrat på 441:an iofs. Sen start/stopp/choke reglaget gillar jag inte heller. Och inte färgerna.. Fasen, jag gillar ju inte Stihl alls
jodå.
Som någon sa, båda gör bra sågar, är väl mer en smaksak vad man vill ha. Jag kör hellre HVA pga luftfilter och reglage. Sen gillar jag inte Stihls feta arsle. Det har de ju förbättrat på 441:an iofs. Sen start/stopp/choke reglaget gillar jag inte heller. Och inte färgerna.. Fasen, jag gillar ju inte Stihl alls
----------------------------------------------------------------------
lör 13 okt 2007, 17:41#12246Oj denna tråden hade jag nästan glömt! Jodå den funkar bra. Har inte kört så mycke men den har vart med vid sågverket o sen fick den jobba lite när vi byggde några älgtorn. Den startar fortfarande lika lätt(2a rycket). Orken är det inget fel på, ungefär som en HVA234-238 skulle jag tro men den är lite segare i accet. Har sett dock att den har börjat göra små oljepölar när den stått några dar. Jag har dock inte kollat vart det läcker.
Jag anser den som en mycket prisvärd såg som duger gott till diverse småjobb. Skall jag köra en heldag så tar jag dock HVAn, mest för handtagsvärmen o accet men kinesen får nog följa med som reservsåg.
Magnus M
Jag anser den som en mycket prisvärd såg som duger gott till diverse småjobb. Skall jag köra en heldag så tar jag dock HVAn, mest för handtagsvärmen o accet men kinesen får nog följa med som reservsåg.
Magnus M
MS 660, MS 241, MS 200,346xpg, 2x242xpg, 2x238sg, 234sg, Fordson Super Major m Väsekran, Nyholms 5,5 tons kärra, Holder A55, Moheda 6ton med Terrikran
TS
lör 13 okt 2007, 18:33#12261
Även jag har samma problem på min Husqvarna 353 och Partner 345
men Mange sa att de beror på tryckförändringar som blir när de växlar mellan varmt/kallt
Magnus M skrev:Oj denna tråden hade jag nästan glömt! Jodå den funkar bra. Har inte kört så mycke men den har vart med vid sågverket o sen fick den jobba lite när vi byggde några älgtorn. Den startar fortfarande lika lätt(2a rycket). Orken är det inget fel på, ungefär som en HVA234-238 skulle jag tro men den är lite segare i accet. Har sett dock att den har börjat göra små oljepölar när den stått några dar. Jag har dock inte kollat vart det läcker.
Magnus M
Även jag har samma problem på min Husqvarna 353 och Partner 345
men Mange sa att de beror på tryckförändringar som blir när de växlar mellan varmt/kallt
lör 13 okt 2007, 18:40#12262Inte riktikt så enkelt o förklara men summan är nog att det är oundvikligt att det blir lite olja under vissa såg.
Ibland är det ålja som samlats i spånkåpa ets som rinner av...
Andra gånger är det tem o tryck variationer som ger en liten fläck, såsom vi talade om...
Är det 1/3 eller mer av tanken som försvinner spårlöst kanske man ska dra öronen åt sig lite...
Ibland är det ålja som samlats i spånkåpa ets som rinner av...
Andra gånger är det tem o tryck variationer som ger en liten fläck, såsom vi talade om...
Är det 1/3 eller mer av tanken som försvinner spårlöst kanske man ska dra öronen åt sig lite...
Såg samlare av grövre kaliber....

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar